کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در صورت توافق با 1+5 , بورس به کدام سمت می رود؟


کد خبر : ۵۶۶۳جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵:۵۶۲۸۰۴ بازدید

بازار سرمایه در شرایطی به کار خود در هفته جاری پایان داد که بورس تهران با صعود 453 واحدی، معادل 0.64 درصد رشد کرد.
در صورت توافق با 1+5 , بورس به کدام سمت می رود؟در صورت توافق با 1+5 , بورس به کدام سمت می رود؟

اگرچه بورس اوراق بهادار تهران ۶ روز ناامید‌کننده در هفته ای که سپری شد را پشت سر گذاشت اما در نهایت در آخرین روز کاری خود به تصمیمات اتخاذ شده در نشست مدیران و فعالان بورس پاسخ داد و مسیر شاخص صعودی شد. این بار نشست چهار وزیر دولت با مسئولان بورس توانست بر روند نزولی بازار سرمایه اثر گذار باشد به طوریکه پس از این نشست تصمیم به حل مشکلات فعالان بازار گرفته شد و در نهایت تاثیر مثبتی بر بازار گذاشت. شاید مسئولان نیز متوجه شدند که چنین نشست هایی می تواند در رفتار شاخص تغییر ایجاد کند و بر همین اساس در این نشست مقرر شد که این جلسات به صورت مستمر برای بهبود وضعیت بورس ادامه داشته باشد.

این تنها نشستی نبود که جان تازه ای به بازار سرمایه بخشید چه آنکه جلسه‌ای دیگر هم در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد ودر آنجا نیز تصمیم بر آن شد که کارگزاران تا ده برابر حقوق صاحبان سهام خود به شرکت‌های حقوقی وام دهند. با در نظر گرفتن حداقل میزان ۱۰ میلیارد تومانی برای هر کارگزاری و تعداد ۹۶ کارگزاری، سرمایه‌ای در حدود هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه کشور تزریق خواهد شد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که برخی کارگزاری‌ها توان ارائه‌ سقف بالاتری از وام را دارند. اگر این تصمیم عملی شود می‌تواند طرف تقاضای بازار را تقویت کند و منجر به ایجاد شوک مثبت به بازار سرمایه کشور شود.

بازار سرمایه اگرچه از روزهایی که شاخص پی در پی رکورد های خود را شکست فاصله گرفته اما حمایت هایی که در هفته جاری از آن صورت گرفت زمینه ساز بهبود وضعیت آن شد تا جایی که حتی رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس نیز قول بررسی علل ایجاد وضعیت کنونی بورس را داده و از انجام تصمیمات موثر و فوری در‌خصوص وضعیت بازار سرمایه خبر داده است.

از سوی دیگر رییس جمهوری نیز در روز صنعت خبر از عملیاتی کردن بسته حمایتی دولت برای خروج از رکود تا پایان تیرماه ارائه‌ داد تا چنین تصمیم‌هایی در آستانه مذاکرات هسته‌ای بتواند خبرهای خوشی برای بازار سرمایه به همراه داشته باشد. به اعتقاد برخی کارشناسان بازار سرمایه در صورت انجام توافق با گروه ۱+۵ که تغییر شرایط را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت، سهام اغلب شرکت‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد به یکباره رشد خواهد کرد و پس از آن برخی سرمایه‌گذارها به تغییر صنعتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند اقدام می‌کنند یا سهام خود را به وجه نقد تبدیل می‌کنند.

گفتنی است بازار سرمایه در شرایطی به کار خود در هفته جاری پایان داد که بورس تهران با صعود ۴۵۳ واحدی، معادل ۰.۶۴ درصد رشد کرد. در این راستا بیشترین تاثیر مثبت را «شبندر»، «پارسان» و «تاپیکو» بر شاخص کل گذاشتند. همچنین ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بورس حدود ۸۶ میلیارد تومان و ارزش کل معاملات فرابورس در حدود ۵۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص بازار سرمایه در شرایطی با صعود ۴۵۳ واحدی هفته جاری را به پایان برد که گمانه زنی هایی در رابطه با بهبود سهام پتروشیمی مطرح شده است. بر این اساس در گروه پتروشیمی اخباری مبنی بر کاهش نرخ گاز مصرفی مجتمع‌های پتروشیمی از ۲۵۶ تومان در هر متر مکعب به ۱۳۲ تومان به گوش رسید که این خبر می‌تواند روند پتروشیمی‌ها را بهبود بخشد. در گروه پتروشیمی روز چهارشنبه «تاپیکو» صف میلیونی خود را تا پایان معاملات عرضه نکرد و «شیران» برای تعیین اعضای هیات‌مدیره متوقف شد. گروه فلزی نیز اغلب سبز پوش بود. افزایش نرخ‌های جهانی فلزات در کنار نرخ‌های بالای ارز می‌تواند تعدیل مثبت را برای این گروه به همراه آورد.

گروه خودرویی نیز که چند وقتی هست از آن به عنوان یک بازوی اثر گذار در بازار سرمایه کشور نام برده می شود روز خوبی را پشت سر گذاشت. اغلب نمادها در این گروه تا پایان ساعت معاملات صف خرید خود را عرضه نکرده بودند؛ اما در پایان معاملات برخی قطعه سازان صف‌های خود را عرضه کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها