کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاه بازار طلا و ارز به خط آخر مذاکرات


کد خبر : ۵۶۶۱جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱:۵۸۲۵۰۳ بازدید

در حالی که بازارهای طلا و سکه، و بورس با رکود سر و پنجه نرم می کند، اهمیت سیاست خارجی کشورمان در شرایط کنونی و مذاکرات ایران با 1+5 توجه فعالان اقتصادی را به ...

 در حالیکه بازار داخل چندی است با بی رونقی و هیجانات زود گذر مواجه است، در سویی دیگر از جهان تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ماراتنی سخت به مصاف کشورهای غربی رفته تا آینده سیاسی و تعامل اقتصادی با آنان را مشخص کند.

دیروز ششمین دور از مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در حالی در وین پایتخت اتریش آغاز شد که به نظر می رسد این گفتگوها به پایان خود نزدیک شده، و حساسیت این دور از مذاکرات توجه فعالین اقتصادی از بازارهای طلا و سکه، ارز، و بورس را به خود جلب کرده است.در دور قبلی این مذاکرات که در روزهای پایانی خرداد برگزار شد نگارش متن پیش نویس توافقنامه علیرغم اختلافات زیاد آغاز شد، و طبق مهلت تعیین شده در دوره 6 ماهه، 29 تیر آخرین زمان برای رسیدن به توافق جامع در مورد برنامه اقدام مشترک است.

اخبار این دور از مذاکرات هسته ای را بازار به شدت رصد و پی گیری می کند تا ببیند این سربازان دیپلماسی کشورمان چگونه در مصاف با قدرت های جهانی از کشورمان دفاع می کنند.بازار طلا نیز که طی چند روز گذشته با نوسان دلار و اونس جهانی طلا با افت و خیز هایی مواجه بود، از این رویداد سیاسی غافل نیست و طبیعتاً نتایج آن، غیر مستقیم بر این بازار تأثیر گذار است.

دیروز افت اندک طلای جهانی با رشد جزئی دلار خنثی شد، و طلای داخلی بدون نوسان نسبت به روز قبل در بازار معامله گردید.در همین بازار هر سکه بهار آزادی با بدون تغییر نسبت به روز گذشته به بهای 959 هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز بدون نوسان به قیمت 481 هزار تومان و ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب 270 و 180 هزار تومان عرضه شد.در بازار طلا هر مثقال طلای17 عیار با افت ناچیز 500 تومانی 425 هزار تومان معامله شد. یک گرم طلای 18 عیار نیز تنها با 200 تومان کاهش به بهای 98 هزار تومان رسید.

دیروز بازار ارز نیز شاهد رشد 16 تومانی دلار بود تا این اسکناسهای پشت سبز در این بازار به بهای 3153 تومان به فروش رسد.نوسانات نامعقول بازار ارز این روزها آرامشی نیاز دارد که جز با آرامش روابط خارجی کشورمان و تثبیت آن میسر نمی شود، امروز نگاههای سهامداران و حتی فعالان اقتصادی به اخبار هسته ای ایران و 1+5 دوخته است، و خبرهای آن را با دقت دنبال می کنند.امیدواریم توافق حاصل از گفتگوهای ایران و قدرت های هسته ای دیگر سرآمد صلح و آرامش برای طرفین و زمینه ساز رشد و رفاه جهانی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها