کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو منتظر قیمتهای جدید در روز شنبه + قیمت امروز


کد خبر : ۵۶۵۴پنجشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹:۱۵۱۶۲۰۶ بازدید

پس از گذشت سه هفته از تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو،شورای رقابت شنبه آینده قیمت نهایی خودروها را اعلام خواهد کرد.به گفته رضا شیوا قرار است قیمت نهایی ...
بازار خودرو منتظر قیمتهای جدید در روز شنبه + قیمت امروزبازار خودرو منتظر قیمتهای جدید در روز شنبه + قیمت امروز

قیمت نهایی خودرو شنبه اعلام می‌شود

پس از گذشت سه هفته از تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو،شورای رقابت شنبه آینده قیمت نهایی خودروها را اعلام خواهد کرد.به گفته رضا شیوا قرار است قیمت نهایی خودروها با در نظر گرفتن آپشن‌های مختلف اعلام شود.

وی ضمن بیان این مطلب که جلسات مشورتی شورای رقابت با شرکت‌های خودروساز برای بررسی بیشتر قیمت انواع خودروها به پایان رسیده است، اظهار کرده که قیمت نهایی انواع خودروها با در نظر گفتن آپشن‌های مختلف نهایی شده و شنبه اعلام خواهد شد. در ادامه، شیوا در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت ایران خودرو که گفته بود ابلاغیه‌ای از سوی شورای رقابت مبنی‌بر اعلام قیمت‌ها دریافت نکرده نیز تاکید کرد که پیش از این نیز فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده بود و اظهارات خودروسازان در عدم ابلاغ قیمت‌های جدید نادرست است؛ اما رئیس شورای رقابت در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که در روند جلسات مختلف با خودروسازان قیمت خودرو با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت که مطابق فرمول جدید بود تغییری پیدا نکرده است. 

بر این اساس شورای رقابت سه هفته پیش در حالی فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو را اعلام كرد که به استناد این فرمول، قیمت محصولات داخلی خودروسازان بین 3.49 تا 6.9 درصد افزایش پیدا کرد. اما به فاصله کمی بعد از اعلام قیمت‌ها خودروسازان بار دیگر ساز مخالف زدند و عنوان داشتند که قیمت‌های جدید را قبول ندارند. در واقع قیمت پایه‌ای که شورای رقابت برای محصولات داخلی تعیین کرده بود به‌نوعی محل اختلاف‌ خودروسازان و شورای رقابت شد، چه آنکه شورای مذکور نرخ‌های پایین‌تری را نسبت به قیمت‌های موردنظر خودروسازان در نظر گرفته بود و این موضوع اعتراض خودروسازان را به همراه داشت. به‌گفته مسوولان شورای رقابت، قیمت‌های اعلامی از سوی این شورا، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، آپشن، بیمه و ... تعیین شده بود، حال آنکه قیمت‌های جدیدی که قرار است شنبه اعلام شود با احتساب موارد مذکور است.

اما فرمول شوراي رقابت به‌عنوان تشدید‌کننده ركود فعلي بازار، از آنجايي اين بازار را به كما برد كه قيمت‌هايي كه از سوي شوراي رقابت براي خودروهاي داخلي اعلام شد، در مورد برخي محصولات پايين‌تر از قيمت‌هايي بود كه در حال حاضر روي اين محصولات قرار دارد.  به عقيده فعالان بازار همين موضوع نيز باعث شد تا مشتريان به اميد خريد خودرو با قيمت‌هاي جديد دست از خريد بكشند.  يك فعال بازار عقيده دارد بعد از توضيحاتي كه رئيس شوراي رقابت در رابطه با قيمت‌هاي اعلام شده مطرح كرد، نگاه مشتري‌ها نيز به قيمت‌هاي فعلي تغيير پيدا كرده است. پيش‌بيني اين فعال بازار اين است كه با وارد شدن به نيمه دوم ماه رمضان و همچنين اعلام قیمت‌های جدید از سوی شوراي رقابت، بازار از حالت ركود خارج خواهد شد.

شنبه آینده قرار است قيمت‌هاي كارخانه‌اي با اضافه شدن هزينه‌هاي شماره‌گذاري، بيمه، ماليات و همچنين آپشن‌هاي كيسه هوا و استاندارد يورو4 از سوی شورای رقابت اعلام شود. فعالان بازار عقيده دارند با روشن شدن ماهيت اصلي فرمول شوراي رقابت، كه فرمولي افزايشي است، مشتريان به تدريج به بازار باز خواهند گشت؛ زيرا با اجراي فرمول شوراي رقابت توسط خودروسازان، قيمت‌هاي فعلي بازار با افزايش همراه خواهند بود.   بنابراين از نگاه فعالان بازار طبيعي است كه مشتريان ترجيح دهند در شرايط فعلي بازار، خريد خود را انجام دهند؛ زيرا بازار آينده را بازاري گران‌تر پيش‌بيني مي‌كنند. از نگاه فعالان بازار، خريد در بازار فعلي از آنجايي به سود خريداران خواهد بود كه قيمت‌ها به دليل ركود بازار، به‌صورت ميانگين با يك ميليون تومان كاهش همراه بوده‌اند. افت قيمت خودروهاي داخلي در حالي تا كنون ادامه داشته كه توليدات خودروسازان در سه ماه ابتدايي امسال با رشد 80 درصدي همراه بوده است. رشد توليد و افزايش عرضه به بازار، خود مي‌تواند عاملي ديگر براي تعديل قيمت‌ها در بازار خودرو باشد.  در كنار افت قيمت داخلي‌ها، وارداتي‌ها نيز در نتيجه افت نرخ ارز با كاهشي نسبي همراه بوده‌اند. 

بازار خودرو 2 روز پیش از اعلام نهایی قیمت ها:

اما چرخی در بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری چه افت و خیزی داشته و کدام خودروها گران شده‌اند و کدام ارزان؟ 

آن‌طورکه نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، این هفته مگان باز هم بالای 100 میلیون قیمت داشت تا توقف تولید آن در 3 ماه نخست امسال، بیشتر و بیشتر به چشم بیاید.قیمت مگان هفته گذشته به 103 میلیون تومان رسیده بود و این هفته نیز 3 میلیون تومان دیگر بر آن اضافه شد تا مگان به خودرویی 106 میلیون تومانی تبدیل شود.

از مگان که بگذریم، هموطنش تندر-90 نیز روزهای گرانی را در بازار خودرو می‌گذراند، هرچند تولیدش در دو ماه امسال افزایشی بوده است. به گفته فعالان بازار، تندر-90 مدل E2 ایران خودرو در حال حاضر 38 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد و مدل پارس خودرویی‌اش نیز یک میلیون تومان گران‌تر به فروش می‌رسد.

تندر مدل E1 هم که تولیدش متوقف شده است 35 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت می‌کند. تندر-90 به عکس مگان روزهای نسبتا خوبی را در تولید طی دو ماه ابتدایی امسال پشت سر گذاشت، اما با این حال هنوز هم خودرویی گران به شمار می‌رود.فعالان بازار در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 23 میلیون و 400 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز که مانند مگان هیچ تولیدی در دو ماه نخست امسال نداشته، 141 میلیون تومان خرید‌و‌فروش می‌شود و نیسان تیانا هم با وضعی مشابه مگان و ویتارا در تولید، قیمتی برابر با 155 میلیون تومان را به خود می‌بیند.

از بازار پژو 206 تیپ 5 هم خبر می‌رسد که این محصول  37 میلیون و 300 هزار تومان خرید‌ و‌ فروش می‌شود و این یعنی در مقایسه با هفته گذشته، 700 هزار تومان افت قیمت نصیب 206 شده است.
مدل صندوقدار و V8 پژو 206 نیز قیمتی برابر با 37 میلیون و 700 هزار تومان را دارا است. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو 405 با قیمتی برابر با 28 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افت 200 هزار تومانی آن حکایت دارد. سمند EF7 دوگانه سوز نیز که ثبات قیمت را در هفته جاری تجربه کرده، در حال حاضر 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو پارس نیز هم‌اکنون در مدل سال خود قیمتی برابر با 35 میلیون هزار تومان دارد و رانا نیز 32 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. رانا در مقایسه با هفته گذشته، 500 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.


توضیحات :

قیمتهای فوق صبح امروز پنجشنبه 12 تیرماه 93 از بازار خودرو تهران بصورت کتبی استعلام گرفته شده و ممکن است در شهرستان ها قیمتها بیشتر و شاید پایین تر باشد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها