کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین میوه‌های تابستان


کد خبر : ۵۶۱۸سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰:۱۸۵۶۳۱ بازدید

رییس اتحادیه باغداران ضمن اعلام قیمت انواع میوه و صیفی‌جات در بازار عمده‌فروشی تهران گفت: زرد‌آلو، آلو و گوجه‌سبز گران‌ترین میوه‌های تابستانی و هندوانه و خربزه نیز به عنوان ارزان‌ترین ...

رییس اتحادیه باغداران ضمن اعلام قیمت انواع میوه و صیفی‌جات در بازار عمده‌فروشی تهران گفت: زرد‌آلو، آلو و گوجه‌سبز گران‌ترین میوه‌های تابستانی و هندوانه و خربزه نیز به عنوان ارزان‌ترین محصول سبد میوه و صیفی مردم هستند.

مجتبی شادلو با بیان این‌که در سه ماه اخیر به علت شرایط آب و هوایی نامساعد و طوفان،خسارت زیادی به میوه‌های زرد‌آلو، آلو و گوجه‌سبز وارد و باعث شد گران‌ترین میوه‌های بازار مصرفی فصل تابستان شوند.

وی افزود: علیرغم افزایش 30 درصدی قیمت زردآلو، آلو و گوجه‌سبز بازهم تولید‌کنندگان متحمل زیان هستند.

رییس اتحادیه باغداران با بیان این‌که در حال حاضر قیمت زرد‌آلو، گوجه‌سبز و گیلاس در بازار عمده‌فروشی بسته به نوع و میزان کیفیت بین 2000 تا 8000 تومان است، گفت: اگر طوفان‌های اخیر اتفاق نمی‌افتاد این میوه‌ها قیمت مناسب‌تری داشتند.

به گفته وی قیمت هندوانه در بازار عمده‌فروشی کیلویی 200 تا 400 تومان، خربزه 400 تا 600 تومان، طالبی 400 تا 500 تومان عنوان و اظهار کرد: هندوانه ارزان‌ترین میوه در بازار عمده‌فروشی و مصرف است.

سقف قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی 8000 تومان

شادلو قیمت آلبالو را در بازار عمده‌فروشی 2000 تا 4000 تومان عنوان و اظهار کرد: سقف قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی 8000 تومان بوده است اما به دلیل نبود نظارت در بازار خرده‌فروشی قیمت میوه بسته به منطقه بسیار متفاوت و گران‌تر از بازار عمده‌فروشی است.

قیمت میوه در بازار مصرف نباید بیش از 30 درصد عمده‌فروشی باشد

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: قیمت‌های خرده‌فروشی باید 25 تا 30 درصد به نسبت قیمت‌های عمده‌فروشی اضافه‌تر باشد نه بیشتر اما اکنون قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بسیار متفاوت است.

شادلو اظهار کرد: چون سیستم خرده‌فروشی یک سیستم سنتی عرضه و تقاضاست شاهد این مشکلات هستیم.

میوه‌فروشی‌ها خسارت ضایعاتشان را هم از مردم می‌گیرند

وی با بیان این‌که در بازار خرده‌فروشی به شرایط نگهداری میوه توجه نمی‌شود، گفت: زمانی که فروشنده میوه را در دمای 40 درجه در بیرون مغازه برای دکور می‌گذارد موجب افزایش ضایعات میوه می‌شود به همین دلیل عاملی برای گران‌فروشی است.

رییس اتحادیه باغداران با بیان این‌که این مساله هم به ضرر فروشنده و هم مصرف‌کننده است، گفت: بازار خرده‌فروشی میوه باید متناسب با نیاز مصرف‌کننده طراحی شود.

شادلو با بیان این‌که واسطه‌ها در بازار میوه نیز عاملی برای گرانی در بازار خرده‌فروشی هستند، گفت: به‌طور کلی بازار میوه به درستی مدیریت نمی‌شود.

وی راهکار خود را برای حل این مشکل، ایجاد سیستم توزیع و تولید هماهنگ عنوان و اظهار کرد: باید با ایجاد یک سیستم تولید و توزیع مشترک در سود و زیان به دنبال ایجاد تعادل در بازار میوه باشیم.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: تولید‌کننده باید در مزارع، محصول خود را تولید کند و امر توزیع را به دست شخص دیگری بسپارد و می‌توان گفت اگر بین تولید و توزیع ارتباط منظمی برقرار شود 50 درصد از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

شادلو با بیان این‌که در تمام کشور‌های توسعه‌ یافته و صنعتی این روال وجود دارد، گفت: این کشور‌ها موفق شدند با کمترین تولید بهترین مدیریت را داشته باشند که باید این مساله نیز در کشور ما مورد توجه قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها