کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ دلار در بازار همچنان کاهشی است


کد خبر : ۵۵۹۹یکشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲:۲۶۶۷۰۲ بازدید

روند معاملات بازار ارز در هفته گذشته همچون دو هفته قبل کاهشی بود که در این میان دلار 58 تومان دیگر از ارزشش را از دست داد.

در حالی که بهای دلار در بازار همچنان در مسیری نزولی قرار گرفته و امروز نیز نسبت به روز گذشته کاهشی 32 تومانی را تجربه کرده، کارشناسان و فعالان این بازار رشد ریال و بی رونقی بازار ارز را برای ماههای آتی دور از تصور نمی دانند.

بازار ارز هفته گذشته سومین هفته کاهشی خود را هم پشت سر گذاشت که در این هفته عواملی همچون خوش بینی به توافق هسته ای در دور جدید مذاکرات، کاهش تقاضا و ثابت ماندن میزان عرضه نقش اساسی داشتند که کاهش روز گذشته دلار به ظاهراٌ بازار را به سمت چهارمین هفته سوق خواهد داد.

البته در هفته پیش رو با آغاز شدن ماه مبارک رمضان میزان تقاضا با افت بیشتری روبرو خواهد شد که در کنار دور جدید مذاکرات از 11 تیرماه و با توجه به روند این نشست واکنش های مثبت یا منفی بازار را در پی خواهد داشت. 

این گزارش حاکیست، بازار ارز با رشد دلار روز شنبه را آغاز کرد رشدی که در نظر تحلیلگران انعکاسی از رخدادهای وین 5 بود و دلار را به 3225 تومان رساند که البته در ساعات پایانی، بازار از اوج قیمتی ساعات آغازین روز تخلیه و ارزش این ارز به 3205 تومان رسید.

به دلیل اینکه چشم انداز مذاکرات با یک تحلیل جامع و مطمئنی همراه نبود بازار ارز شاهد نوسانات مقطعی بود، بطوریکه در روز یکشنبه ارزش دلار به پایین تر از سطح حمایتی 3200 تومان رفت و بر بهای 3192 تومان تثبیت شد. 

بازار ارز روز دوشنبه را نیز با علامت منفی مقابل اکثر ارزها کاهشی آغاز کرد که فعالان افزایش عرضه را در کنار کسادی تقاضا یکی از عوامل مهم روند بازار می دانند.یورو و درهم در پایان معاملات روز دوشنبه بر بهای 4348 و 868 تومان قرار گرفتند.

در روز سه شنبه بازار با افت 12 تومانی دلار روبرو شد تا روند نزولی و تدریجی که از ساعات پایانی روز شنبه رقم خورده بود، حفظ و ارزش دلار به 3164 تومان برسد.

بخشی از منابع آزاد شده ایران در هندوستان به صورت درهم از دبی عرضه شد که این عرضه قیمت حواله درهم را کاهش و در کنار افت تقاضا موجب نزولی شدن ارزها شد که این امر در نظر فعالان سبب حفظ روند کاهشی قیمتها بود. 

در روز چهارشنبه ارزها با نوسانی محدود روبرو شدند و در روز پنج شنبه ارزش دلار با قدری افزایش به 3167 تومان رسید که نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه 38 تومان کاهش داشت.

در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4323 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5370 و 862 تومان آرام گرفتند که همگی نسبت به آغاز هفته روی کاهش را به خود دیدند.

حال باید دید کاهش تقاضا و روند مذاکرات چه سرنوشتی را برای بازار ارز در چهارمین هفته رقم می زند که اگر کاهشی باشد این روند منفی دلار با توجه به میزان تورم به ضرر تولید کنندگان داخلی و به نفع واردکنندگان خواهد بود.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که شیب کاهشی ملایم دلار باید در کنار افت تورم صورت بگیرد وگرنه این اقتصاد کشور است که با لطمات جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها