کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس همچنان در سراشیبی سقوط !


کد خبر : ۵۵۹۶یکشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵:۳۳۳۵۶۵ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 691 واحدی به 70 هزار و 970 واحد رسید، تا امروز هم بازدهی بورس , منفی باقی بماند.

در پایان معاملات امروز سهام، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 691 واحدی به کانال 70 هزار واحد سقوط کرد و اکثر نمادها نیز همچنان با صف فروش به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش نمادهای پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ نفت گاز پتروشیمی تأمین، بانک ملت، مخابرات، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، توسعه معادن و فلزات، سایپا، صندوق سرمایه‌ بازنشستگی کارکنان بانک ها، بانک صادرات، صنایع شیمیایی، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، پتروشیمی فردیس، بانک پارسیان، نفت سپاهان و توسعه صنایع بهشهر ضمن کاهش قیمت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.در معاملات امروز شاخص‌های منتخب از جمله صنعت، 50 شرکت فعال‌تر، آزاد شناور، 30 شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم به وضعیت قرمز رسیدند.در مجموع معاملات امروز تعدادی نماد انگشت‌شمار افزایش قیمت داشتند و مابقی شرکت‌ها با کاهش قیمت از نیم درصد تا 16 درصد کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

در فرابورس هم شاخص با افت 19 واحدی به 697 واحد رسید که هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، نفت ایرانول، بانک سرمایه، بانک دی، بانک گردشگری و پتروشیمی مارون بیشترین تأثیر منفی را داشتند.همچنین امروز اوراق امتیاز خرید مسکن در اکثر نمادها، افزایش قیمت داشت و به محدوده 84 هزار تومان رسید.

 

قیمت اوراق اختیار فروش تبعی در روزجاری اعلام شد

قیمت اوراق اختیار فروش تبعی برای عرضه در بورس اوراق بهادار در روز جاری(یکشنبه) اعلام شد که بر این اساس، نماد معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی  شرکت های زیر به این شرح قیمت خورده است:

مخابرات ایران به ارزش 86 ریال، گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش 286 ریال، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزش 184ریال، سرمایه گذاری دارویی تامین به ارزش 173 ریال، گروه‌بهمن به ارزش 142 ریال، سایپا به ارزش 222 ریال، ایران خودرو به ارزش 244 ریال، گروه مپنا به ارزش 481 ریال، سیمان فارس و خوزستان به ارزش 210 ریال، پتروشیمی شازند به ارزش 268 ریال، پالایش نفت بندرعباس به ارزش 381 ریال، پتروشیمی پردیس به ارزش 422 ریال، فولاد خوزستان به ارزش 220 ریال، ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ به ارزش 95 ریال، فولاد مبارکه اصفهان به ارزش 135 ریال، معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش 179 ریال، صنایع پتروشیمی کرمانشاه به ارزش 203 ریال، توسعه‌ صنایع‌ بهشهر به ارزش 238 ریال، بانک صادرات ایران به ارزش 35 ریال، بانک ملت به ارزش 59 ریال، بانک پاسارگاد به ارزش 91 ریال، بانک تجارت به ارزش 21 ریال، سرمایه‌گذاری توسعه‌ملی به ارزش 9 ریال، سرمایه گذاری ساختمان ایران به ارزش 163 ریال، سرمایه‌گذاری صندوق ‌بازنشستگی به ارزش 64 ریال، سرمایه‌گذاری غدیر (هلدینگ‌) به ارزش 182 ریال، بانک اقتصادنوین‌ به ارزش 93 ریال و شرکت ارتباطات سیار ایران به ارزش 372 ریال.

بر اساس این گزارش؛ با انتشار اطلاعیه رسمی عرضه اوراق اختیار فروش تبعی 28 شرکت پذیرفته
شده در بورس تهران از سوی معاونت بازار این شرکت، معامله این اوراق با هدف تضمین حداقل بازدهی سالانه 20 درصد روزشمار برای سهام مربوطه از دیروز در بورس تهران آغاز شد.

همچنین اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ذوب آهن اصفهان، پذیرفته شده در فرابورس ایران نیز بزودی پس از فراهم شدن شرایط لازم قابل معامله خواهد بود.

دیروز و در نخستین روز از عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام در بورس اوراق بهادار نیز 32 میلیون و 852 هزار و 329 برگه از این اوراق به ارزش دو میلیارد و 996 میلیون ریال خریداری شد. این معاملات در دو هزار و 806 نوبت انجام شد و سرمایه گذاران عمده، حمایت از سهام خود را به طور رسمی آغاز کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها