کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا ارزان شدن دلار قیمت مسکن را هم ارزان می‌کند؟


کد خبر : ۵۵۹۴۷یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۶۱۲۳۶۰ بازدید

دو کارشناس بازار مسکن می‌گویند: ارزان شدن قیمت ارز تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت. ممکن است با تثبیت بیشتر قیمت دلار در آینده نرخ ...
آیا ارزان شدن دلار قیمت مسکن را هم ارزان می‌کند؟آیا ارزان شدن دلار قیمت مسکن را هم ارزان می‌کند؟

دو کارشناس بازار مسکن می‌گویند: ارزان شدن قیمت ارز تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت. ممکن است با تثبیت بیشتر قیمت دلار در آینده نرخ مسکن به تثبیت بیشتری برسد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار هر روز روند کاهشی را می‌پیماید. حالا برخی خریداران مسکن برای خرید خانه دست نگه داشته‌اند تا با ارزان‌تر شدن قیمت ارز، نرخ واقعی قیمت خانه نمایان شود، این در حالی است با افت قیمت دلار فروشندگان نیز از هرگونه معامله در این مسیر خودداری می‌کنند.

یک کارشناس مسکن درباره این پرسش که آیا ارزانی دلار قیمت مسکن را ارزان می‌کند؟ به تجارت‌نیوز گفت: افت قیمت در بازار مسکن به یک‌باره رخ نخواهد داد. با افت قیمت دلار ممکن است قیمت خانه به میزان خانه ارزان شود اما کاهش نرخ مسکن اقدامی زمان‌بر است که قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

فرهاد بیضایی افزود: باید دید با افزایش قیمت دلار، قیمت خانه چند درصد گران شده است؟ آیا نرخ مسکن هم‌پای قیمت ارز رشد داشته است؟ معتقدیم که قیمت خانه همانند نرخ ارز به یک باره با جهش روبه‌رو نبوده است.

حباب قیمت مسکن فروکش می‌کند

او تصریح کرد: در آینده با کاهش بیشتر نرخ ارز، قیمت خانه ارزان نخواهد شد، چرا که معتقدیم کاهش نرخ ارز تنها به تثبیت هر چه بیشتر قیمت خانه کمک خواهد کرد. همچنین با ارزان‌تر شدن نرخ ارز، حباب قیمت خانه فروکش می‌کند.

در عین حال دیگر کارشناس بازار مسکن نیز معتقد است که قیمت خانه با کاهش نرخ ارز ارزان نخواهد شد.

منصور غیبی اظهار کرد: در زمان گرانی نرخ ارز، نرخ مسکن به یک‌باره با جهش چشم‌گیری روبه‌رو شد، این در حالی است که با افت قیمت ارز، قیمت خانه به طور محرز کاهش نخواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها