کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بنزین سوپر بزنیم یا یورو4؟


کد خبر : ۵۵۸۸۵شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷:۱۸۱۸۷۸۴ بازدید

بنزین یورو 4 کنونی دارای کیفیتی بهتر از بنزین سوپر بدون سرب است اما عدم اطلاع رسانی درست در این خصوص موجب تمایل مراجعان به ...
بنزین سوپر بزنیم یا یورو4؟بنزین سوپر بزنیم یا یورو4؟

بنزین یورو 4 کنونی دارای کیفیتی بهتر از بنزین سوپر بدون سرب است اما عدم اطلاع رسانی درست در این خصوص موجب تمایل مراجعان به خصوص دارندگان خودروهای خارجی به بنزین سوپر شده است.

به گزارش ایران‌جیب از پرشین خودرو، بازار خبرهای سوختی این روزها فقط معطوف به قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین شده است و روزی نیست که خبر و طرحی و پیشنهاد جدیدی در خصوص قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر نشود.

این اخبار ضد و نقیض در حالی همچنان مطرح می شود که هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست دولت اعلام کرد که نرخ هر لیتر بنزین در بودجه 98 مبلغ 1000 تومان پیش‌ بینی می شود.

با این وجود همچنان موضوع افزایش قیمت و سهمیه بندی در قالب برخی از پیشنهادات از سوی نمایندگان و دولتمردان مطرح است و مسئولان نیز در رد و تایید آن نیز اظهاراتی را مطرح می کنند در جدیدترین اظهاراتی که وزیر نفت داشته ضمن تأکید بر این که بحث سهمیه‌بندی بطور جدی در دستور کار دولت است، عنوان کرده که " اساس دولت بر این نیست که قیمت‌ها را افزایش دهد اما می‌خواهد برای کسانی که بیشتر از سهمیه بنزین مصرف می‌کنند، فکری کند."

حال در جریان این اخبار مختلف در خصوص قیمت سوخت و سهمیه بندی آن موضوع دیگری که این روزها شاید کمتر به آن پرداخته می شود کیفیت سوخت آن هم در روزهایی است که هر روز آمار جدیدی و نگران کننده ای در خصوص میزان آلایندگی هوای شهرها مطرح می شود.

در میان اهمیت به موضوع قیمت و سهمیه بندی بنزین، آنچه که توجه به مصرف این فرآورده ها را در شرایط کنونی ضروری تر می کند کیفیت سوخت و تقاضای برای مصرف بنزین سوپر است که در ماه های اخیر کاهش عرضه این سوخت در جایگاه ها تبدیل به معضلی برای برخی از مراجعان به جایگاه ها شده بود که به گفته رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت هم اکنون مشکلی در توزیع بنزین سوپر در جایگاه ها وجود ندارد و هر جایگاهی که توان توزیع و درخواست مصرف داشته باشد این سوخت عرضه می شود.

وی در حالی موضوع رفع مشکل توزیع بنزین سوپر در جایگاه ها را مطرح می کند که معتقد است بنزین یورو 4 کنونی دارای کیفیتی بهتر از بنزین سوپر بدون سرب است اما عدم اطلاع رسانی درست در این خصوص موجب تمایل مراجعان به خصوص دارندگان خودروهای خارجی به بنزین سوپر شده است.

در همین حال بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت به خبرنگار پرشین خودرو می گوید: ما اولین کشوری در جهان هستیم که بنزین بدون سرب تولید می‌کنیم در حالی که بنزینی که در دنیا عرضه می شود بنزین سرب دار است و بنزین سوپری که در جایگاه ها عرضه می شود بدون سرب و با اکتان 84 است در حالی که بنزین یورو 4 که در 8 کلان شهر کشور عرضه می شود دارای اکتان 95 بوده و از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی با اشاره به مضررات و صدمات مصرف بنزین سوپر به خودروها، علت تمایل مصرف کنندگان را درج نام این سوخت در کاتالوگ برخی از خودروهای خارجی عنوان می کند و معتقد است: متاسفانه در اذهان بسیاری از مردم بنزین سوپر، سوختی پاک و مناسب تر است در حالی که این موضوع صحت ندارد و بنزین یورو۴ بسیار پاک تر و مناسب تر است.

به گفته رئیس اتحادیه جایگاه داران در حال حاضر سوخت یورو4 در 8 کلان شهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، اراک و اهواز عرضه می شود و در سایر شهرهای کشور همچنان بنزین یورو 2 توزیع می شود. البته در تامین بنزین سوپر مشکلی وجود ندارد و با تامین این بنزین در پالایشگاه اصفهان، به بیشتر جایگاه‌های کشور بنزین سوپر توزیع شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها