کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 عامل تکان دهنده در بازار آهن


کد خبر : ۵۵۸۶۲پنجشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۲۴۱۳۶۲۲ بازدید

طی هفته‌ای که گذشت شاهد کاهش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. با توجه به کاهش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و ...

آهن‌پرایس- طی هفته‌ای که گذشت شاهد کاهش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. با توجه به کاهش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و همچنین خبرهای منتشر شده، بازار آهن آلات تصمیم به ادامه روند نزولی قیمت ها گرفت تا جایی که قیمت مقاطع آهن و محصولات فولادی به نرخ های پیش از افزایش قیمت‌های مرداد می باشد. بررسی های صورت گرفته بر روی نرخ های جدید محصولات فولادی نشان می دهد قیمت ها در حال بازگشت به روند پیشین خود بوده و در این شرایط باید دو عامل کاهش بیش از اندازه تقاضا و تاثیرات تحریم ها بر بازار های کالایی را مدنظر قرار داد.

کاهش بیش از اندازه میزان تقاضا در بازار به دنبال رسیدن فصل زمستان شدت گرفت که در سال جاری رکود حاکم بر بازار آهن آلات موجب شد تا تقاضا برای خرید آهن بیش از پیش افت کند.

عامل دوم اثرات تحریم ها بر بازار می باشد. بیشترین تاثیر ها از تحریم های صادرات آهن آلات، بانکی و حمل و نقل بوده که بازار اهن را بشدت درگیر خود کرده است. طی مدت یاد شده، کشور چین به خوبی توانسته جایگاه خود را در بازارهای هدف ایران در شرق آسیا محکم کند و برنامه ریزی در راستای تصاحب بازار های غرب آسیا را در دستور کار خود قرار داده است.

در این شرایط عدم وجود بازار در خارج کشور و همچنین در صورت فروش محصولات، عدم توانایی حمل کالا ها به دلیل تحریم های کشتیرانی و حمل و نقل و مشکلات مالی به دلیل تحریم های بانکی، موجب شده تا شاهد صادرات آهن آلات به داخل کشور و ریزش بیش از حد قیمت آهن آلات در داخل باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها