کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چاره‌جویی اتحادیه اروپا در قبال تحریم‌های ایران تا پایان 2018


کد خبر : ۵۵۷۵۷دوشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷:۰۵۴۷۰۷ بازدید

فدریکا موگرینی از احتمال راه‌اندازی ابزار ویژه مالی برای فراهم کردن زمینه‌های داد و ستد مالی با ایران پیش از پایان سال جاری میلادی خبر ...

فدریکا موگرینی از احتمال راه‌اندازی ابزار ویژه مالی برای فراهم کردن زمینه‌های داد و ستد مالی با ایران پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد. این سامانه مالی برای مقابله با تحریم‌های ایران از سوی آمریکا پیش‌بینی شده است.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۹ آذر (۱۰ دسامبر) در بروکسل گرد هم آمده و از جمله پیرامون تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند.

اتحادیه اروپا برای ممکن ساختن تراکنش‌های مالی ایران با کشورهای اروپایی یک ابزار ویژه مالی پیش‌بینی کرده است. گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده‌اند، حکایت از مشکلات اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی این ابزار ویژه مالی داشتند.

اکنون فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از احتمال راه‌اندازی این ابزار تا پیش از پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۸) سخن گفته است.


موانع اجرای این سیاست

این ابزار ویژه مالی عملا برای متقاعد ساختن ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای به‌رغم خروج آمریکا از این توافق پیش‌بینی شده است. آمریکا ماه مه سال جاری رسما خروج خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرد.

بنا بر اظهارات موگرینی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر آن بود‌ه‌اند تا این ابزار ویژه مالی را هر چه زودتر راه‌اندازی کنند، اما مشکلات ناظر بر یافتن مکانی برای احداث دفتر مرکزی از جمله موانعی بود که باعث تاخیر در اجرای این سیاست شده است.

موگرینی در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز گفت که این ابزار زمینه‌های انجام بازرگانی مشروع با دولت ایران را فراهم خواهد ساخت. بسیاری از شرکت‌های اروپایی و بانک‌های این کشورها در سایه نگرانی از مجازات‌های پیش‌بینی شده از سوی آمریکا از معامله با ایران پرهیز می‌کنند.

موگرینی افزود که گفت‌وگوها و مذاکرات بر سر ایجاد زمینه‌های داد و ستد مالی با ایران پیشرفت خوبی داشته است، اما از ارائه توضیحات بیشتر پیرامون این راهکار خودداری ورزید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها