کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران دارای کمترین سرعت اینترنت ثابت و همراه


کد خبر : ۵۵۶۶شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷:۰۷۳۸۱۱ بازدید

حداکثر سرعت اینترنت همراه از 114.2 مگابیت در ثانیه برای استرالیا تا حداقل 5 مگابیت در ثانیه برای ایران در نوسان بوده است.

طبق تازه‌ترین گزارش موسسه Akamai Technologies ، سرعت شبکه تلفن‌همراه ایران و همین طور اتصالات اینترنتی در این کشور از تمامی کشورهای مورد بررسی پایین‌تر است.

به گزارش جهان صنعت به نقل از مارکت‌واچ، سرعت متوسط جهانی اتصال به اینترنت 1.8 درصد افزایش یافته اما متوسط حداکثر سرعت جهانی اتصال به اینترنت 8.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کشورهای اروپایی در زمینه به کارگیری پروتکل اینترنتی IPV6 سریع‌تر از بقیه قاره‌های جهان عمل کرده و 80 درصد از آنها از IPV6 استفاده می‌کنند. همچنین میزان حملات DOS در سه ماهه اول سال 2014 نسبت به سه ماه قبل از آن 20 درصد کاهش نشان می‌دهد اما در بررسی سالانه 27 درصد افزایش یافته است.

در صفحه 5 این گزارش که نسخه‌ای از آن در آدرس
 http://www. akamai. com/stateoftheinternet قابل دسترس است، به کیفیت پایین خدمات اینترنت همراه در ایران اشاره شده و آمده است: در سه ماهه اول سال 2014 متوسط سرعت اینترنت همراه (محاسبه در سطح کشوری) از 14.7 مگابیت در ثانیه تا یک مگابیت در ثانیه برای آرژانتین در نوسان بوده است. در مقابل حداکثر سرعت اینترنت همراه از 114.2 مگابیت در ثانیه برای استرالیا تا حداقل پنج مگابیت در ثانیه برای ایران در نوسان بوده است.

در صفحه 17 این گزارش هم تصریح شده: ایران کماکان در سه ماهه اول سال 2014 از پایین‌ترین حداکثر سرعت ارتباط به طور متوسط برخوردار بوده و در این زمینه جایگزین کنیا شده است. متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران برابر با شش مگابیت در ثانیه بوده و این رقم نسبت به سه ماه قبل 8.2 درصد و نسبت به سال قبل 87 درصد افزایش نشان می‌دهد. این نرخ رشد امیدوارکننده ممکن است به ایران کمک کند تا در آینده رتبه خود را بهتر کند.

مهم‌ترین یافته‌های دیگر این گزارش به شرح زیر است:

هم اکنون متوسط سرعت اتصال به اینترنت در جهان 3.9 مگابیت در ثانیه است که تا سه ماه آینده به چهار مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. در این زمینه کره با کره‌جنوبی با متوسط سرعت 23.6 مگابیت در ثانیه در رتبه اول و ژاپن با سرعت 14.6 مگابیت در ثانیه در رتبه دوم است.

متوسط سرعت جهانی اتصال به اینترنت هم 24 درصد رشد داشته که از 0.7 درصد افزایش در پاناما و رسیدن به سرعت 2.6 مگابیت در ثانیه تا افزایش 196 درصدی در سودان و رسیدن به سرعت 3.2 مگابیت در ثانیه در نوسان است. رقم رشد کره‌جنوبی در این بخش 145 درصد است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها