کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستور رهبر انقلاب به بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی


کد خبر : ۵۵۶۴۸شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۱۸۱۳۱۶۵ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستور ایشان به این بانک برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و ...

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستور ایشان به این بانک برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز رعایت استقلال بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایرنا ، «عبدالناصر همتی» در جلسه دوره ای با مدیران عامل بانک ها تاکید کرد: بانک مرکزی و نظام بانکی تمام توان مدیریتی و کارشناسی خود را برای تحقق منویات رهبر انقلاب به کار می بندد.

وی همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهوری درخصوص تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز تولید از مدیران عامل بانک‌ها خواست تسهیلات برای سرمایه در گردش تولید را در اولویت قرار دهند و برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی که بهره وری دارند، سازوکارهایی تعیین کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار با تشریح اهمیت تولید و اشتغال و ضرورت توجه ویژه به آن، از مدیران عامل بانک‌ها خواست برنامه‌ریزی‌های مقتضی در این باره انجام دهند و در صورت نیاز به کمک و مساعدت بانک مرکزی اعلام کنند.

وی درباره ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان و چک‌های تضمینی بر کنترل و نظارت بیشتر تاکید کرد و گفت: بانک ها بر شرکت های پرداخت (PSP) نظارت داشته باشند و در صورت رعایت نکردن ضوابط نظارتی بانک مرکزی توسط این شرکت‌ها، مجوز آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در این جلسه ضمن تشریح برخی جزئیات لایحه بودجه سال آینده، تاکید کرد: بودجه‌ای متناسب با شرایط ویژه اقتصادی برای سال 1398 تدوین شده و ان‌شااله شرایط مناسبی در پیش خواهیم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با یادآوری برنامه بانک مرکزی برای اجرای عملیات بازار باز با هدف مدیریت سیاست‌های پولی و سود بانکی، پیش‌بینی‌های انجام شده در قانون بودجه سال 1398 برای تحقق این برنامه را برای مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی تشریح کرد.

مدیران بانک‌ها نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کردند که ضرورت دارد واحدهای صنعتی نیازمند شناسایی شوند و خواستار ارتقای بهره‌وری و نظام‌های مدیریتی واحدهای تولیدی برای بهره‌برداری بهینه از منابع سرمایه‌ای در اختیارشان شدند. تا از انحراف منابع جلوگیری شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها