کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت شیائومی، اپل را پشت سر گذاشت


کد خبر : ۵۵۵۴۹چهارشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۴۴۶۱۲۱ بازدید

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی IDC، اپل اکنون دیگر بزرگ‌ترین فروشنده گجت‌های پوشیدنی در جهان نیست و شیائومی توانسته این ...
شرکت شیائومی، اپل را پشت سر گذاشتشرکت شیائومی، اپل را پشت سر گذاشت

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی IDC، اپل اکنون دیگر بزرگ‌ترین فروشنده گجت‌های پوشیدنی در جهان نیست و شیائومی توانسته این عنوان را به نام خود ثبت کند.

به گزارش فارنت، اپل که دو سالی است عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشی هوشمند در جهان را به سامسونگ واگذار کرده و آمار فروش آی‌فون‌های ۲۰۱۹ نیز روزبه‌روز در حال کم شدن است، اکنون به نظر می‌رسد در بازار گجت‌های پوشیدنی نیز موفق عمل نکرده و عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گجت‌های پوشیدنی را به شیائومی واگذار کرده است.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی IDC، آمار فروش گجت‌های پوشیدنی شرکت چینی شیائومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90.9 درصد افزایش یافته و اکنون با در اختیار داشتن 21.5 درصد بازار، به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گجت‌های پوشیدنی در جهان شناخته می‌شود. به‌این ترتیب حجم تقاضا برای این نوع گجت‌ها در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 27.5 درصد افزایش یافته است. شیائومی در این مدت توانسته 6.9 میلیون از انواع گجت‌های پوشیدنی را به بازار عرضه کند که گل سرسبد آنها دستبند هوشمند شیائومی می‌بند ۳ بوده است. شاید جالب باشد که بدانید هرچند فروش محصولات شیائومی در بازار چین کاهشی ۲۰ درصدی را تجربه کرده، با این حال توانسته در بازار کشورهای اروپایی، هند و خاورمیانه به رکورد فروش جدیدی دست پیدا کند.

در سوی دیگر اپل همزمان با عرضه نسل چهارم ساعت اپل واچ، قیمت مدل‌های قبلی را کاهش داده است، از این رو احتمالا فروش اپل واچ سری ۲ و ۱ در آینده‌ای نزدیک بار دیگر افزایش خواهد یافت.  هرچند کاهش قیمت سری سوم اپل واچ باعث افزایش فروش ۵۴ درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سه ماه قبلی شده است، اما اپل با عرضه جمعا 4.2 گجت هوشمند پوشیدنی در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸، تنها بر 13.1 درصد بازار تسلط پیدا کرده است.

همچنین سهم Fitbit از این بازار نسبت به سال ۲۰۱۷ تقریبا 3.1 درصد کاهش یافته است؛ با این حال در این مدت توانسته 3.5 میلیون گجت پوشیدنی را به بازار عرضه کند. در سوی دیگر آمار فروش گجت‌های پوشیدنی شرکت چینی هوآوی نیز با رشد ۲۰ درصدی به 1.9 میلیون عدد رسیده است؛ با این اوصاف عنوان چهارمین شرکت برتر عرضه‌کننده گجت‌های هوشمند پوشیدنی به این شرکت تعلق می‌گیرد. اما شاید جالب باشد که بدانید موفق‌ترین شرکت در این فهرست، سامسونگ است که آمار فروش محصولات آن نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته است. این موفقیت به دلیل عرضه Galaxy Watch و کاهش قیمت ساعت‌های هوشمند گیر اس ۳ و گیر فیت پدیدار شده است. طبق ادعای جیتش عبرانی، تحلیلگر ارشد IDC، ساده‌تر و یکپارچه‎تر شدن رابط کاربری برنامه‌های سازگار با گجت‌های هوشمند پوشیدنی، امکان نمایش اعلانیه‌ها، سازگاری با برنامه‌های مختلف و ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده این نوع وسایل اصلی‌ترین دلیل افزایش تقاضا برای خرید گجت‌های پوشیدنی بوده است و انتظار داریم این روند سال آینده لااقل در بازار چین نیز ادامه پیدا کند؛ چراکه این بازار تقریبا در ایالات‌متحده اشباع شده و افراد در این کشور کمتر به ارتقای گجت پوشیدنی خود مجاب می‌شوند./ دنیای‌اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها