کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملاقات با نسل اول فولکس‌واگن توآرگ در تهران


کد خبر : ۵۵۵۴۳چهارشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۳۲۴۹۰۴ بازدید

دیدار با پدر پیر تیگوان خیلی تلخ نبود و هنوز هم این شاسی‌بلند آلمانی صلابت خود را حفظ کرده است. در واقع ملاقات با نسل اول فولکس‌واگن توارگ ...
ملاقات با نسل اول فولکس‌واگن توآرگ در تهرانملاقات با نسل اول فولکس‌واگن توآرگ در تهران

هفت‌صبح- دیدار با پدر پیر تیگوان خیلی تلخ نبود و هنوز هم این شاسی‌بلند آلمانی صلابت خود را حفظ کرده است. در واقع ملاقات با نسل اول فولکس‌واگن توارگ در تهران که با رینگ‌های ۱۸ اینچی، موتور ۸ سیلندر و لیست کامل تجهیزات در یک دهه اخیر همواره به عنوان یک شاسی بلند لوکس و آفرودر برجسته مشهور بوده، یک اتفاق خوشایند است.

نسل اول توارگ هیولای مخوفی بود که عمدتا آن را با موتور عجیب و غریب دیزلی‌اش به یاد داریم. فولکس واگن انجا برای نشان دادن ارزش‌های موتور توربو دیزل به جای موتورهای بنزینی حجیم روی یک موتور ۶لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش دبلیو و ۴۵۰ اسب بخار قدرت مانور داد تا ثابت کند می‌شود روی محصولات لوکس خانواده گسترده‌اش از سدان‌های آئودی تا لیموزین‌های بنتلی موتور دیزلی نصب کند. گذر زمان، تجربه خریداران و ناهماهنگی های ذاتی موتورهای دیزلی در نهایت موجب شد تا این ایده به حاشیه برود و بعد با گاف بزرگ دیزل گیت و رسوایی فولکس در زمینه عدم اعلام آمار دقیق آلایندگی موتورهای دیزلی، برای همیشه پرونده‌اش مختومه اعلام شد. ما اینجا در تهران حوالی تقاطع عباس آباد و سهروردی با یک نمونه ضعیف‌تر اما جذاب‌تر از توارگ نسل اول روبروییم که با رنگ نقره‌ای، رینگ و لاستیک مشکی و موتوری بسیار قدرتمند، خود را به عنوان رقیب مستقیم ولوو xc90 معرفی می‌کند.

درباره این خودرو آمار و ارقام زیاد است. توارگ که بزرگترین خودرو تولید شده در شرکت فولکس‌واگن است، در نسل اول خود ابعاد کوچکی در مقایسه با نسل فعلی داشته و با طول و عرض و ارتفاعی معادل ۴٫۷۵، ۱٫۹۲ و ۱٫۷۲متر، یک اس‌یووی متوسط و قدرتمند به حساب می‌آمد. این خودرو که اتاقی بزرگ دارد، به لطف فاصله بین دو محور ۲٫۸۵، حتی در مقایسه با اس‌یووی‌های فول سایز هم اتومبیل جاداری است که مصداق بارز آن فضای بار بزرگ صندوق عقب خودرو است که گنجایشی معادل ۹۰۰ لیتر دارد. همچنین پنج صندلی بزرگ که با چرم طبیعی به رنگ بژ تزئین شده‌اند، فضای خوبی را در بخش سر و پاها برای سرنشینان فراهم می‌کند.

در بخش طراحی البته توارگ نسل اول حرف زیادی برای گفتن ندارد. نمونه موجود در تهران هم که از نوع اولیه است، در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ تولید شده و . این خودرو زمانی که تولید شد به لطف مشابهت کامل بصری با مدل گلف، بسیاری را متقاعد کرد که باید از استودیو طراحی فولکس‌ بابت خلق ایده‌های خوب ناامید شد. در عین حال کارکرد خودرو در مسیرهای بیابانی و اتوبان‌ها عالی بود. مدل مورد بررسی این گزارش که به موتور ۸سیلندر بنزینی با حجم ۴۲۰۰سی‌سی مجهز است، به لطف توان ۳۱۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰نیوتن‌متری راننده را قادر می‌ساخت با بسیاری از خودروهای کوپه شهری وارد چالش شود. گرچه جعبه دنده ۶سرعته اتومات و وزن ۲۴۰۴ کیلویی خودرو از شتابگیری سریع توارگ ممانعت به عمل می آورد.

توارگ که لیست تجیهزات کاملی به عنوان یک اتومبیل ۱۲ ساله دارد، ازصندلی‌های جلو برقی ۱۲جهته گرمکن‌دار، سیستم AWD یا چهارچرخ محرک انتخابی، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده ای و البته سانروف برخوردار است ضمن اینکه با وجود چوب و آلومینیوم براق در کابین شکوه بالایی هنگام نشستن در توارگ احساس می‌کنید. قیمت این خودرو در بازار امروز خودروهای وارداتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها