کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ناتو، روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کرد


کد خبر : ۵۵۵۲۷چهارشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷:۴۶۲۱۷ بازدید

ناتو به طور رسمی روسیه را به نقض پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته‌ای میان‌برد موسوم به «آی‌ان‌اف (INF)» که در سال ۱۹۸۷ میان ایالات متحده ...

n0wjht5kkbjw39v8456.jpg

ناتو به طور رسمی روسیه را به نقض پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته‌ای میان‌برد موسوم به «آی‌ان‌اف (INF)» که در سال ۱۹۸۷ میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضاء شد، متهم کرد.

براساس پیمان آی‌ان‌اف تولید و استفاده از موشک‌های هسته‌ای با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر ممنوع است. البته این پیمان موشک‌های دریایی را پوشش نمی‌دهد.

وزیران خارجه ناتو با صدور بیانیه‌ای چنین گفتند: «هم‌پیمانان ناتو به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه در حال توسعه و آزمایش یک سامانه موشکی به نام 9M729 است که نقض این پیمان محسوب می‌شود و خطرات قابل ملاحظه‌ای برای امنیت منطقه یوروآتلانتیک ایجاد کرده است.»

همچنین در این بیانیه آمده است: «ما قویا از یافته های ایالات متحده در راستای کشف نقض این پیمان توسط روسیه حمایت می‌کنیم.»

ایالات متحده از روز ۴ دسامبر/۱۴ آذر به روسیه یک اولتیماتوم ۶۰ روزه برای پایان بخشیدن به آنچه نقض این پیمان نامیده شده، داده است. همچنین واشنگتن تهدید کرد در صورتی که روسیه به آی‌ان‌اف عمل نکند ایالات متحده ظرف مدت ۶ ماه از آن خارج خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز با اشاره به موشک‌های زمینی کروز میان‌برد گفت که روسیه چند گردان از موشک‌های SSC-8 توسعه داده است که می‌تواند تهدیدی برای امنیت اروپا محسوب شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها