کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌نشینی خریداران آهن، بازار را کاهشی کرد


کد خبر : ۵۵۴۷۷سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۸۳۳۶۹ بازدید

در شرایطی که بازار آهن‌آلات روندی نزولی را در پیش گرفته است، اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که چنانچه محموله های مورد معامله در بازار را رصد ...

آهن‌پرایس- در شرایطی که بازار آهن‌آلات روندی نزولی را در پیش گرفته است، اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که چنانچه محموله های مورد معامله در بازار را رصد کنیم، به این مهم دست می یابیم که کیفیت برخی از محصولات از جمله میلگردبا کاهش مواجه شده است که همین امر باعث شده تا میزان تلاش فروشندگان آهن در جهت فروش محصولاتشان بیش از پیش افزایش یابد. در این میان شاهد عقب نشینی خریداران برای خرید آهن الات داخل انبار هستیم که این اتفاق در حقیقت آسیب جدی تری به بازار خواهد زد. از سویی دیگر در شرایط فعلی کاهش تقاضا را باید بسیار جدی تر از قبل ببینیم.

به عنوان مثال در مورد کاهش تقاضا در بازار می توان به توافقی شدن نرخ ها اشاره نمود. مثلا عده زیادی از فروشندگان محصولاتشان را با قیمت های مشخصی اعلام نمی کنند و توافقی اعلام می نمایند که همین امر موجب شده تا تقاضا و فروش برای آن ها افزایش یابد.

شرایط بوجود آمده در بازار آهن در حالی خودنمایی می کند که قیمت شمش فولاد و قراضه هردو بصورت همزمان در حال کاهش بوده که این روند به کاهش قیمت ها منجر خواهد شد. در معاملات بورس هنوز اتفاق خاصی برای ارائه گزارش وجود ندارد. البته چنانچه عرضه ها در بورس وسیع باشد، با توجه به عدم جذابیت خرید در این بازار، باز هم شاهد شاهد کاهش قیمت آهن آلات خواهیم بود. در حال حاضر وضعیت بازار آهن الات در روز های پیش رو بسیار حائض اهمیت می باشد چرا که طی روز های اینده بسیاری از تولید کنندگان توان تولیداتشان را از دست خواهند داد و میزان جذابیت تولید برای آن ها با کاهش رو به رو خواهد شد که همین امر موجب متضرر شدن آن ها می شود، آن هم در وضعیتی که همچنان روند کاهش قیمت ها در بازار ادامه دارد و کاهش قیمت شمش فولاد در روز های اتی به کاهش نرخ محصولات فولادی کمک خواهد کرد.

در حال حاضر بازار اهن آلات سه روز است که وارد فاز جدیدی از کاهش قیمت ها شده و تا به امروز بخشی از پتانسیل خود را برای افت قیمت ها ازدست داده است. اگرچه بدین معنی نیست که از فردا بازار وارد فاز جدیدی خواهد شد و تغییر روند بازار به مرور زمان رخ خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها