کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ظریف: برخی از گروه‌ها در ایران از پولشویی سود می‌برند


کد خبر : ۵۵۴۱۴یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴:۰۴۱۸۷۷ بازدید

محمدجواد ظریف بار دیگر تاکید کرد که گروه‌هایی در ایران از پولشویی حمایت می‌کنند.
ظریف: برخی از گروه‌ها در ایران از پولشویی سود می‌برندظریف: برخی از گروه‌ها در ایران از پولشویی سود می‌برند

محمدجواد ظریف بار دیگر تاکید کرد که گروه‌هایی در ایران از پولشویی حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه که امروز یکشنبه ۱۱ آذر که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس به کمیسیون امنیت ملی رفته بود، بار دیگر بر وجود پولشویی در ایران تاکید کرد.

آقای ظریف پس از پایان جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص جزئيات این جلسه ارائه داد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به گسترده بودن سوالات نمایندگان مجلس اشاره کرد که به تمام آنها از فعالیت وزارت خارجه در حوزه‌های اقتصادی گرفته تا روابط با همسایگان و تعیین سفرا پاسخ داده است.

ظریف همچنین با تاکید دوباره خود بر وجود پولشویی در ایران اظهار داشت: «پولشویی در ایران به مانند همه کشورهای دیگر در جهان وجود دارد. اینکه اعلام کنیم پولشویی وجود دارد به معنای همراهی با آن نیست، مهم این است که با این روند برخوردهای لازم صورت گیرد.»

وزیر خارجه همچنین با اشاره به حضور گروه‌های مواد مخدر و قاچاق در ایران و منافع آنها اظهار داشت: «وقتی چنین گروه‌های مواد مخدر و فسادی در کشور وجود دارد که فرار مالیاتی هم دارند، طبیعی است که پولشویی هم صورت می‌گیرد.»

آقای ظریف در بخش پایانی صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران بار دیگر تکرار کرد که گروه‌هایی در ایران حضور دارند که در این مسیر {پولشویی} منافعی دارند و به دنبال فضاسازی علیه مبارزه با آن هستند.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از پایان این جلسه گفت: «بنا شد که در مورد استیضاح وزیر امور خارجه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و دو طرف تا دو هفته‌ دیگر بیشتر در این خصوص فکر کنند.»

در عین حال محمد جواد ابطحی یکی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح ظریف پس از جلسه امروز به خبرنگاران گفته است که احتمالا این استیضاح منتفی شود. این نماینده مجلس به خبرگزاری مهر گفته است، مجتبی ذوالنور نماینده قم {که یکی از مخالفان جدی ظریف و دولت روحانی است} در پی پس گرفتن امضای نمایندگان برای استیضاح ظریف است.

گفتنی است صحبت‌های محمدجواد ظریف در خصوص پولشویی در ایران و تاکید او بر این موضوع که گروه‌هایی در ایران از موضوع پولشویی منفعت می‌برند باعث شد تا جمعی از نمایندگان مجلس ایران نامه استیضاح او را امضا کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها