کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار نسبت به زیان‌های هنگفت سرمایه‌گذاری در فارکس


کد خبر : ۵۵۳۹۱یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۵۰۵۷۰۲ بازدید

این روزها توجه برخی به بازارهای خارجی از جمله فارکس و یونیک فایننس بیشتر شده است، بازار سرمایه ایران چه تفاوتی با بازار فارکس ...
هشدار نسبت به زیان‌های هنگفت سرمایه‌گذاری در فارکسهشدار نسبت به زیان‌های هنگفت سرمایه‌گذاری در فارکس

این روزها توجه برخی به بازارهای خارجی از جمله فارکس و یونیک فایننس بیشتر شده است، بازار سرمایه ایران چه تفاوتی با بازار فارکس دارد؟ به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، فعالیت در بازار جهانی فارکس به خودی خود بد نیست، بلکه نحوه رفتار و عمل بسیاری از معامله‌گران ایرانی باعث شده تا افراد زیادی در این بازار زیان‌های هنگفت کنند، به همین دلیل برای فعالیت در فارکس مجازات در نظر گرفته شده و غیرقانونی اعلام شده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها به دلیل افت شاخص کل بورس و بدبینی سهامداران نسبت به سودآوری نمادهای شاخص‌ساز، توجه برخی به بورس‌های خارجی از جمله فارکس و یونیک فایننس بیشتر شده است، سوالی که مطرح می‌شود این است که بازار سرمایه ایران چه تفاوتی با بازار فارکس دارد و مزایا و معایب بورس اوراق بهادار تهران و بازار فارکس و یونیک فایننس چیست؟

محمدرضا گیوکی، عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس‌های خارجی در خارج از ایران بسیار گسترده است که در آن تنها خرید و فروش سهام ملاک نیست. فارکس یکی از بازارهای بزرگی است که در خارج از کشور در حال معامله است.

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران تصریح کرد: مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری بین انتخاب بورس و فارکس، میزان ریسکی است که می‌توان متحمل شد و سبک معاملات سهامداران است.

وی ادامه داد: بورس در مقایسه با فارکس و حتی بازار آتی، معمولا نوسانات کمتری دارد و اغلب از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری با پتانسیل رشد مداوم، جهت افزایش ارزش پرتفوی سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود. در بورس تهران هیچ اهرمی برای معاملات سهام در نظر گرفته نمی‌شود و سهام‌دار به همان میزانی که سرمایه‌ دارد می‌تواند سهام خریداری کند.

گیوکی افزود: اما ساختار غیرمتمرکز بازار فارکس پویایی خاصی به این بازار داده و باعث شده است که از روز دوشنبه تا جمعه، ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان تبادلات ارز وجود داشته باشد. حجم تبادلات در زمان‌های مختلف بستگی به ساعت کاری کشورهای مشارکت‌کننده در فارکس دارد. سهام‌دار پس از اینکه استراتژی مورد نظر و مطابق با اخلاقیات خود را یافت، باید ساعات کاری مناسب برای خود را پیدا کند.

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران تصریح کرد: فارکس برخلاف بورس تهران یک بازار دوجهته است. یعنی هر جفت ارزی (یا هر ابزار مالی قابل معامله دیگر مثلا طلا یا نقره) به‌غیر از قابلیت خرید، قابلیت فروش نیز دارد. در بورس تهران که یک بازار یک‌جهته است تنها می‌توان سهام را خریداری کرد و سپس آن را فروخت، امکان فروش سهم از سوی سهام‌دار قبل از آنکه آن را داشته باشد، میسر نیست.

گیوکی افزود: به طور کلی در هر نوعی از تجارت میزان مشخصی از ریسک‌های منتظره و غیرمنتظره وجود دارد، اما بهتر است بدانیم که ریسک معاملات ارز در بازار فارکس بسیار بالا است. فعالیت در بازار فارکس نیاز به مهارت و اطلاعات بسیار بالایی دارد و با توجه به ریسک و نوسانات بالا، تنها مناسب افرادی است که آموزش‌های حرفه‌ای را دیده باشند و به منابع خوبی دسترسی داشته باشند.

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران تصریح کرد: می‌توان گفت که بازار فارکس به‌دلیل برخی مزایا از جمله هزینه پایین، امکان معامله در بازار نزولی و هم صعودی، احتمال کم تغییر قیمت و معامله به‌صورت ۲۴ساعته و با اعتبار اهرمی بالاتر نسبت به بازار سهام که سود کمتری را نصیب معامله‌گران می‌کند یا ساعات کاری محدودی دارد یا حق کمیسیون می‌پردازد، از اهمیت برای عده‌ای برخوردار است.

گیوکی افزود: یونیک فایننس برخلاف فارکس که سهامدار با کد کارگزاری خود و به صورت شخصی معامله انجام می‌دهد، باید در سایت یونیک فایننس نام‌نویسی کرده و آنها در کد سهام‌داری خود سایت شروع به انجام معامله می‌کنند و روزانه از طریق ایمیل معاملات را اعلام کرده و ماهانه ۵ تا ۱۰ درصد به سرمایه‌گذار سود پرداخت می‌کنند. به عبارتی یونیک فایننس یک سایت مشاوره سرمایه‌گذاری است.

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران تصریح کرد: بازارهای خارجی غیرقانونی هستند و نمی‌توان نسبت به آن‌ها ادعایی داشت، اما بازارهای داخلی از جمله بازار سهام قابل اعتمادترین بازار است.

گیوکی افزود: فعالیت در بازار جهانی فارکس به خودی خود بد نیست، بلکه نحوه رفتار و عمل بسیاری از معامله‌گران ایرانی باعث شده تا افراد زیادی در این بازار زیان‌های هنگفت کنند، به همین دلیل برای فعالیت در فارکس مجازات در نظر گرفته شده و غیرقانونی اعلام شده است.

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران تصریح کرد: با توجه به غیرقانونی بودن فارکس در ایران، نوسانات زیاد و کوتاه‌مدت در نتیجه پرریسک بودن آن و همچنین عدم وجود زیرساخت اینترنتی مناسب و با سرعت بالا و رقابتی بودن این بازار، هنوز هم بازار سهام با توجه به اینکه کم‌ریسک‌تر است، دارای استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به بازار فارکس و یونیک فایننس است و می‌تواند سود آوری بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایرانی داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها