کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزانی نفت در جهان به رغم کاهش فروش نفت ایران


کد خبر : ۵۵۳۷۹یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۳۱۴۸۶ بازدید

ژاپن خرید نفت ایران را تا 71 درصد کاهش داده است. شرکت فورموسا پتروشمیکال تایوان هم خرید نفت ایران را به دلیل مشکلات بانکی قطع ...

ژاپن خرید نفت ایران را تا 71 درصد کاهش داده است. شرکت فورموسا پتروشمیکال تایوان هم خرید نفت ایران را به دلیل مشکلات بانکی قطع می‌کند. به‌رغم کاهش فروش نفت ایران قیمت نفت در بازار جهانی افت پیدا کرده است.

با استناد بر داده‌های وزارت نفت ایران گزارش داد که واردات نفت ژاپن از ایران در مهرماه (اکتبر) امسال ۷۱ درصد در قیاس با مدت مشابه سال پیش افت داشته است. این کاهش در قیاس با ماه قبل حتی ۶۷ درصد بوده است.

واردات نفت ژاپن از ایران در اکتبر ۲۰۱۸ حدود ۱۸۱ هزار بشکه در روز و در سپتامبر ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۵۸ هزار بشکه اعلام شده بود.

ژاپن یکی از هشت کشوری است که از تحریم‌های نفتی آمریکا معاف شده اما به رغم معافیت نفتی خرید نفت از ایران را کاهش داده و دلیل آن تحریم‌های نفتی آمریکا اعلام شده است.

ژاپن هم‌زمان با کاهش خرید نفت ایران، واردات نفت خود از عربستان را در اکتبر ۲۰۱۸ بالغ بر ۸ درصد، کویت ۲۸ درصد و عمان ۶۵ درصد افزایش داده است.


انصراف شرکت تایوانی از خرید نفت ایران

شرکت فورموسا پتروشمیکال تایوان هم با اشاره به عدم وجود مکانیزم پرداخت پول به ایران اعلام کرده است نفت ایران را خریداری نخواهد کرد.

این شرکت تایوانی به رغم برخورداری از معافیت نفتی از خرید نفت ایران انصراف کرده و بخشی از جای خالی نفت ایران را با نفت خام عراق پر خواهد کرد.

این شرکت یک قرارداد بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران دارد که بر اساس آن هر سه ماه ۲ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند. این شرکت آخرین بار در پایان ماه اوت ۲ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرد که در اواسط ماه سپتامبر تحویل طرف تایوانی گردید.

مقامات این شرکت اکنون خبر دادند که نفت بصره عراق را جایگزین نفت ایران خواهند کرد.


کاهش بهای نفت به زیر ۶۰ دلار

کارشناسان نفت انتظار داشتند که قیمت نفت با آغاز تحریم‌های نفتی ایران توسط آمریکا افزایش پیدا کند اما چنین اتفاقی نیافتاد. یکی از دلایل عمده آن افزایش عرضه ۷۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه نفت بر تقاضای آن در بازار نفت است و باعث پایین آمدن قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت نفت در روزهای اخیر حتی به ۵۸ دلار هم رسید. هر بشکه نفت خام تگزاس آمریکا روز جمعه ۳۰ نوامبر (۹ آذر ۹۷) ۵۱ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

قرار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک (OPEC) در اوایل دسامبر ۲۰۱۸ اجلاسیه خود را برگزار کند. این نشست بسیار اهمیت دارد، زیرا اعضای این سازمان قرار است کاهش تولید نفت خود را بررسی کنند. 

ناظران بازار نفت کاهش قیمت نفت را با توسعه ذخایر نفت در ایالات متحده آمریکا هم مربوط می‌دانند. آمریکا که خود زمانی مصرف‌کننده نفت بود اکنون رکورد تولید نفت را شکسته است.

به گفته کارشناسان نفت با آغاز تحریم‌های نفتی ایران توسط آمریکا تولید روزانه مازاد نفت در جهان به ۷۰۰ هزار بشکه رسید.

(تجارت‌نیوز)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها