کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ باعث گران شدن قیمت آیفون می‌شود؟


کد خبر : ۵۵۲۲۸سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۱۴۳۵۹ بازدید

ترامپ مجدداً به گوشی‌های ساخت چین که به امریکا صادر می‌شود گیر داد.

ترامپ مجدداً به گوشی‌های ساخت چین که به امریکا صادر می‌شود گیر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با وال‌استریت گفت: علاوه بر افزایش تعرفه‌های واردات به ۲۵ درصد (به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار)تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی دیگری (به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار) روی سایر کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد. {لینک}

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا آیفون اپل، سایر گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که در چین اسمبل می‌شوند نیز تعرفه دار خواهند شد یا نه گفت: ممکن است. ممکن است. بستگی به نرخ تعرفه گذاری دارد. منظورم نرخ ۱۰ درصد است و مردم می‌توانند از عهده آن برآیند.

بنابراین مهم‌ترین محصول اپل یعنی گوشی آیفون بخشی از این سیاست جدید می‌شود، اگرچه این گوشی در آمریکا طراحی‌شده و توسط شرکای چینی اسمبل می‌شود.

پیش‌تر ترامپ به اپل و کمپانی‌های مشابه پیشنهاد داده بود تا کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا منتقل کنند و تیم کوک با وعده احداث کارخانه جدید مانع از افزایش تعرفه آیفون شد اما ترامپ دیگر حاضر به ادامه این روند نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا جنگ تجاری با چین را به‌منظور کاهش کسری تجاری جلو برده است و کارشناسان معتقدند اگر روی آیفون تعرفه اعمال شود، قیمت این محصول افزایش خواهد یافت و حتی اگر کارخانه‌های اپل به آمریکا منتقل شود، به دلیل اختلاف دستمزد و حفظ حاشیه سود، قیمت آیفون افزایش زیادی در آمریکا پیدا خواهد کرد و در درازمدت به نفع اقتصاد آمریکا نخواهد بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها