کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی لوازم خانگی ربطی به فروشندگان ندارد


کد خبر : ۵۵۱۷۰دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۵۳۱۴۲۲ بازدید

در شرایطی که بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به ...

در شرایطی که بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به فروشندگان ندارد و مشکل در تولید و تامین این کالاها است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، در پی نوسانات بازار ارز که از اواخر سال گذشته تاکنون کم و بیش ادامه داشته است، بازار برخی محصولات همچون لوازم خانگی با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شد که از جمله آن می‌توان به گران‌فروشی و عدم فروش از سوی برخی از عرضه‌کنندگان این کالا اشاره کرد.

در پی بروز این مشکلات بازار همچنان با تغییرات قیمتی مواجه شد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز چندین بار به پرونده تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ورود کرده و با آنها برخورد کرد، اما با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان بین تولیدکنندگان و فروشندگان که هر یک تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند، مشخص نیست که عامل اصلی گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی چیست؟

در این رابطه علی فاضلی - رییس اتاق اصناف ایران - اظهار کرد: در زمینه‌ لوازم خانگی تولید نسبت به گذشته بهتر شده است، اما همچنان کافی نیست و یقینا در برخی از لوازم خانگی به واردات نیاز داریم. به ویژه در کالاهایی که مزیت تولید داخل آنها وجود ندارد یا کمتر از نیاز داخلی است.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در این زمینه باید به آن توجه می‌شد، مشکلات کارخانجات و تولیدکنندگان لوازم خانگی است که البته بخشی از آنها حل شده است و به طور نسبی بازار لوازم خانگی نسبت به اوایل تابستان، وضعیت و شرایط بهتری دارد اما همچنان مطلوب نیست.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همچنان گرانی در بازار لوازم خانگی مشاهده می‌شود که نمی‌توان آن‌را کتمان کرد.

فاضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در زمینه‌ گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی مشکل در تولید این کالاهاست یا عرضه و فروش آنها، اینگونه توضیح داد که "مسلما مشکلی در فروشندگان این کالاها وجود ندارد و عمدتا طبق قانون سود منطقی در این بازار وجود دارد، اما مشکل اصلی تولید لوازم خانگی و عرضه آنها است".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها