کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۵۵۱۵۹دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹:۰۴۶۴۹ بازدید

قیمت نفت پس از کاهش حدودا 8 درصدی در جمعه سیاه بازار نفت، امروز شاهد افزایش بود، اما همچنان تحت فشار باقی ماند.

قیمت نفت پس از کاهش حدودا 8 درصدی در جمعه سیاه بازار نفت، امروز شاهد افزایش بود، اما همچنان تحت فشار باقی ماند. به دلیل ضعیف بودن عوامل بنیادین بازار و آشفتگی بازارهای مالی قیمت نفت برنت همچنان پایین تر از 60 دلار در هر بشکه است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 43 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 59 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 11 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 50 دلار و 53 سنت رسید. این افزایش ها تنها بخشی از سقوط قابل توجه قیمت در روز جمعه را جبران کرد.

قیمت شاخص نفت خام شانگهای چین در واکنش به افت قیمت های روز جمعه ، امروز با 5 درصد کاهش مواجه بود. علت اصلی این افت قیمت شدید افزایش عرضه و کند شدن رشد تقاضا اعلام شده که احتمالا منجر به ایجاد مازاد عرضه در بازار در سال آینده میلادی خواهد شد.

دیگر عامل تاثیرگذار بر بازار نفت، افت شاخص ها در بازارهای مالی بوده است.

بانک مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «به دلیل انقباضی شدن شرایط مالی در آسیا (و به ویژه چین) سال 2018 را باید پایانی بر دوره 10 ساله رشد بازار اعتباری آسیا دانست و ما انتظار داریم این وضعیت در سال 2019 نیز تداوم پیدا کند.»

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت تقویت ارزش دلار آمریکا بوده که امسال به لطف افزایش نرخ بهره و افزایش سرمایه گذاری در بازار ارز آمریکا، ارزش آن در برابر اکثر ارزهای معتبر جهانی افزایش یافته است.

گرگ مک کینا تحلیلگر بازارهای مالی گفت: «از این رو قیمت هر کالایی که به دلار ارزش گذاری می شود رو به کاهش گذاشته است.»

ریسک دیگری که متوجه تجارت جهانی و رشد اقتصاد جهانی است، جنگ تجاری میان آمریکا و چین است. بانک جی پی مورگان با اشاره به ریسک تشدید این جنگ تجاری گفته، دولت آمریکا احتمالا تا 3 ماهه نخست سال آینده میلادی تمام محصولات وارداتی از چین را مشمول تعرفه 25 درصدی خواهد کرد./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها