کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عضو اتاق ایران: باید از دلار 4200 تومانی دست بکشیم


کد خبر : ۵۵۱۱۶شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۳۲۳۳۴۰ بازدید

عضو هیات رییسه اتاق ایران گفت: نباید اجازه بدهیم با تصمیم های نادرست بازارهای صادراتی چند میلیارد دلاری کشور از دست برود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران گفت: نباید اجازه بدهیم با تصمیم های نادرست بازارهای صادراتی چند میلیارد دلاری کشور از دست برود.

به گزارش ایران‌جیب از ایسنا، کیوان کاشفی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمانشاه که امروز (سوم آذر) برگزار شد، از فشارهای اخیر بر فضای تجارت و اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: با وجود همه مشکلاتی که در تمام این سال‌ها داشتیم، طی چهار دهه اخیر صادرات کشور ۱۰ هزار درصد رشد داشته است.

وی دلیل این امر را باور فعالان اقتصادی و مسئولان کشور به مقوله صادرات به عنوان قوه محرک و لکوموتیو پیشران اقتصاد دانست و اضافه کرد: صادرات بازاری رایگان در دیگر کشورها است که می‌توان با کمک آن ثروت را از دیگر کشورها به ایران آورد.

وی ایجاد اشتغال و رونق تولید را از مزایای صادرات عنوان کرد و ادامه داد: ارزآوری هم از دیگر مزیت‌های توجه به صادرات است.

کاشفی با بیان اینکه اکنون در برخی زمینه ها از جمله مصالح ساختمانی، چینی آلات بهداشتی، صنایع لبنی و... مازاد نیاز کشور تولید داریم، تاکید کرد: کشور ما ظرفیت این را دارد که صادرات خود را با استفاده از صنایع موجود بالا ببرد و از طریق صادرات کل اقتصاد ایران هدایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از تکانه های ارزی اخیر کشور هم یاد کرد و گفت: اگرچه سابقه این تکانه ها در کشور و دولت های قبلی وجود دارد، اما متاسفانه دوباره شاهد تصمیم های شتاب زده و نوعی دستپاچگی در فضای اقتصادی هستیم.

کاشفی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی امروز به بهانه کمبود ارز بدترین مشکلات را در حوزه اقتصاد و تجارت ایجاد کرده، به گونه‌ای که در حوزه واردات دچار رانت و فساد گسترده و کنار رفتن تجار قدیمی هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه صادرات نیز پیمان سپاری ارزی مشکلات زیادی ایجاد کرده و قیمتی که پیمان آن را از ما می‌خواهند با قیمت واقعی تفاوت دارد.

به گفته کاشفی تمام مذاکرات و بیش از ۵۰ جلسه کارشناسی که طی دو ماه اخیر در این زمینه انجام شده نتیجه ای نداشته است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران معتقد است وجود ارز چند نرخی و خصوصا دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز مزید مشکلات شده و اگر خواهان شرایط مستحکم اقتصادی هستیم، باید از دلار ۴۲۰۰ تومانی دست بکشیم.

کاشفی از ممنوعیت صادراتی برخی اقلام هم یاد کرد و با بیان اینکه اخیرا شایعاتی در زمینه ممنوعیت صادرات حبوبات هم مطرح است، تاکید کرد: برای به دست آوردن بازارهای صادراتی میلیاردها دلار هزینه شده و این تصمیمات باعث ناتوانی صادرکنندگان در تحقق تعهد آنها و از دست رفتن بازارها می‌شود.

کاشفی معتقد است، ممنوعیت صادرات حبوبات خصوصا در زمینه نخود که کرمانشاه اولین تولیدکننده و صادرکننده این محصول است مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی اشاره ای هم به وضعیت تجارت و سابقه آن در کرمانشاه داشت و عنوان کرد: اکنون کرمانشاه در حال حرکت از تجارت صرف به تولید و صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، توسعه سرمایه‌گذاری تجارت محور را از ملزومات رونق صادرات استان دانست و افزود: برای این منظور باید فضای کسب و کار استان بهتر شود.

وی گفت: مرزهای استان کرمانشاه نیز نیازمند توجه ویژه‌تری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها