کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت به پایین ترین رکورد سال 2018 سقوط کرد


کد خبر : ۵۵۰۸۵جمعه، ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۵۴۱۶۳ بازدید

نگرانی ها از مازاد عرضه نفت و همچنین چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود، اما احتمال توافق اوپک ...

نگرانی ها از مازاد عرضه نفت و همچنین چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود، اما احتمال توافق اوپک بر سر کاهش تولید در نشست ماه دسامبر مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با یک دلار و 34 سنت، معادل حدود 2.5 درصد کاهش به 53 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 78 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 61 دلار و 82 سنت رسید. امروز به دلیل تعطیلی بازار ژاپن حجم معاملات پایین بود.

افزایش عرضه نفت خام آمریکا و در عین حال کاهش عرضه نفت در بازار جهانی از جمله به دلیل کاهش صادرات نفت ایران موجب شده تا شکاف قیمت بین نفت خام آمریکا و نفت برنت افزایش یابد. اما به طور کلی در سال جاری میلادی عرضه نفت افزایش داشته است.

تولید بالای نفت در حالی رخ داده که به دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهانی، احتمالا در سال آینده میلادی بازار نفت شاهد کاهش تقاضا خواهد بود. عربستان در تلاش برای همسان ساختن میزان عرضه با میزان تقاضا اعلام کرده که ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته: «ما نفتی را که مشتریان نیازی به آن ندارند نخواهیم فروخت.»

عربستان همچنین در تلاش است تا اوپک را به کاهش 1.4 میلیون بشکه ای تولید مجاب کند. نشست اوپک در مورد سیاست تولید قرار است روز 6 دسامبر برگزار شود.

بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرده که «احتمال اینکه اوپک به توافقی برای ایجاد توازن در بازار در سال 2019 دست یابد بسیار بالاست.» این بانک اضافه کرده که چنین تصمیمی در کوتاه مدت موجب رسیدن قیمت نفت خام آمریکا به نزدیکی 60 دلار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها