کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سپاه پاسداران: پایگا‌ه‌های آمریکا در منطقه گوشت زیر دندان ما هستند


کد خبر : ۵۵۰۷۹پنجشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۳۷۸۰۱ بازدید

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده یگان هوافضای سپاه می‌گوید پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در کشورهای همسایه ایران در تیررس موشک‌های این کشور هستند.

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده یگان هوافضای سپاه می‌گوید پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در کشورهای همسایه ایران در تیررس موشک‌های این کشور هستند.

حاجی زاده شامگاه چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: «پایگاه های العدید و‌ ظفره کمتر از ۳۰۰ کیلومتر و پایگاه قندهار ۴۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم.»

العدید در قطر و ظفره در امارات متحده عربی، از جمله پایگاه‌های نظامی آمریکا در حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند.

این فرمانده سپاه افزود: «همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک های دریایی رسیدیم که برد ۷۰۰ کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند.»

ایالات متحده آمریکا، قدرت‌های اروپایی اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بارها مخالفت خود را با برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعلام کرده اند. ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی این هفته از جامعه جهانی خواست به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران پایان دهد.

براساس قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران مجاز نیست برنامه توسعه موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را داشته باشد.

ایران همواره اعلام کرده است برنامه موشکی این کشور صرفا جنبه دفاعی دارد و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

به گزارش مهر، حاجی زاده درباره توانایی موشک‌های ایرانی برای تمایز قائل شدن میان اهداف نظامی و غیرنظامی گفت: «رهبری همواره می‌فرمایند که موشک‌ها نباید به غیر نظامیان بخورد. به دلیل همین محدودیت‌ها، دو فروند از موشک‌های ما که مجهز به سیستم خودکشی هستند در عملیات‌های اخیر به دلایل فنی خودکشی کردند.»

ایران در دو سال گذشته دو بار مواضع داعش در سوریه و یک بار مقر حزب دموکرات کردستان ایران در عراق را با موشک هدف قرار داده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها