کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت گرجستان بدهی شهروندان مقروض را پرداخت می‌کند


کد خبر : ۵۴۹۹۲سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹:۱۶۱۶۸۶ بازدید

دولت گرجستان گفته است برای برداشتن فشار اقتصادی از روی خانواده‌ها و بازگرداندن شهروندان به فعالیت‌های اقتصادی، بدهی حدود 600 هزار شهروند ...
دولت گرجستان بدهی شهروندان مقروض را پرداخت می‌کنددولت گرجستان بدهی شهروندان مقروض را پرداخت می‌کند

دولت گرجستان گفته است برای برداشتن فشار اقتصادی از روی خانواده‌ها و بازگرداندن شهروندان به فعالیت‌های اقتصادی، بدهی حدود 600 هزار شهروند این کشور به بانک‌ها را پرداخت می‌کند.

این تسویه، اصل بدهی و سود بانکی را در برمی‌گیرد.

با این اقدام تعداد زیادی از بدهکاران بانکی این کشور از "لیست سیاه" خارج می‌شوند.

ماموکا باختادزه، نخست وزیر این کشور گفته است پرداخت بدهی بانکی توسط دولت شامل شهروندانی می‌شود که میزان بدهی آنها به بانک‌ها و موسسات مالی از ۲۰۰۰ لاری (معادل ۷۴۷ دلار آمریکا) بیشتر نباشد.

بنابر اعلام دولت این کشور، مجموع بدهی مشمولین این طرح به بانک‌ها در حال حاضر ۱.۵ میلیارد لاری گرجستان (حدود ۵۶۰ میلیون دلار) است.

نخست وزیر گرجستان گفته این طرح "بار مشکلات را از دوش صدها هزار خانواده برمی‌دارد؛ همه ما قبول داریم که ریشه کن کردن فقر بدون از بین بردن بدهی مازاد ممکن نیست."

قرار است روند تسویه بدهی شهروندان مقروض این کشور از نیمه دسامبر شروع ‌شود و تا قبل از فرا رسیدن سال جدید میلادی (۲۰۱۹) به پایان برسد.

با این طرح تعداد زیادی از خانواده‌های مقروض می‌توانند سال نوی خود را بدون بدهی شروع کنند.

آقای باختادزه همچنین گفته است: "این تصمیم باعث می‌شود صدها هزار نفر از هموطنانمان در فرآیندهای اقتصادی و اجتماعی جامعه مشارکت کنند و همچنین به ثبات بیشتر اقتصادی و سلامت بیشتر سیستم بانکی می‌انجامد."

این اقدام در حالی است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گرجستان قرار است ۲۸ نوامبر برگزار شود؛ در دور اول این رای گیری که بیست و هشتم ماه پیش (اکتبر) برگزار شد، هیچ نامزدی نتوانست حد نصاب آرا برای پیروزی را کسب کند.

گرجستان به دلیل نزدیکی با ایران از جذابیت خاصی برای متقاضیان مهاجرت برخوردار است و در سال‌های اخیر بر تعداد شهروندان ایرانی که به این کشور رفته‌اند افزوده شده است.

متقاضیان اخذ اقامت دائم می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری (حدود ۱۱۵ هزار دلار) اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.

براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی همچنین می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا اقامت کوتاه مدت (یک ساله) این کشور را دریافت کنند که این اقامت در پایان دوره قابل تمدید است.

برهمین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان از طریق خرید ملک، می‌تواند به اقامت دائم در این کشور منتهی شود.

البته اخیرا تعدادی از ایرانیان از نحوه تمدید ویزای یکساله خود در پایان دوره گله‌مند بودند.

گرجستان بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها