کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر شرایط فصلی و کاهش تقاضا در بازار آهن


کد خبر : ۵۴۹۸۴سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵:۲۴۳۳۹۷ بازدید

طی دو هفته اخیر شاهد آن بودیم که بازار آهن در شرایطی متفاوت تر از بازارهای دیگر به سر می برد. همانطور که قبلا نیز عنوان شده بود حوزه فولاد ...

آهن‌پرایس- طی دو هفته اخیر شاهد آن بودیم که بازار آهن در شرایطی متفاوت تر از بازارهای دیگر به سر می برد. همانطور که قبلا نیز عنوان شده بود حوزه فولاد به دلیل عدم وابستگی به بازارهای وارداتی و مازاد تقریبا ۲,۵ برابری تولید در داخل کشور، یکی از آرام ترین بازارها بعد از تحریم ها بشمار می رود. حداقل در دو ماه کمترین تلاطم را این بازار تجربه کرده است. نوسانات اخیر کشور هم حوزه ی ساخت و ساز و مسکن در داخل و هم چنین صادرات به خارج را دچار تلاطم کرده بود سبب شد تا ازسفته بازی نیز در این صنعت به طور محسوسی کاسته شود.

بدین ترتیب در یک ماه اخیر شاهد کاهش و ثبات نسبی در بیشتر محصولات فولادی در کشور بودیم.برای نمونه می توان به قیمت میلگرد آجداردر بازار داخلی اشاره داشت که در طی این مدت، کم ترین تغییرات را تجربه کرده است.

اکنون به جایی رسیده ‌ایم که تقریبا می توان گفت ا‌کثر فعالان اقتصادی بازار داخلی کشور در حوزه های مختلف کالایی؛ در یک وضعیت تقریبا مبهم و با دورنمای غیر قابل پیش بینی قرار گرفته اند و تقریبا می توان گفت که تعریف هرگونه نقشه راه و استراتژی بلند مدت در این وضعیت تقریبا غیر ممکن یا بسیار دشوار است؛ لذا به نظر می رسد که فعلا تنها استراتژی قابل اتکاء؛ برداشتن گام های احتیاطی و پیش بینی برای تنها یک روز بعد باشد.

باید منتظرماند و دید نگاه دولت در برنامه بودجه سال آتی هم چنین بخش خصوصی چگونه خواهد بود.چرا که مداخله دولت در صنایع بزرگ در حال حاضر که صنعت کشور بالغ شده است نه تنها آن را به سمت موفقیت ها و فرصت ها رهنمون نمی کند بلکه سبب وابستگی و عقب ماندگی آن ها ها می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها