کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رسوایی بزرگ پولشویی در بانک دانسک دانمارک


کد خبر : ۵۴۹۶۶سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۵۶۱۷۳۷ بازدید

حدود 200 میلیارد یورو (بالغ بر 227 میلیارد دلار) از طریق شعبه کوچکی از بانک دانسک دانمارک در استونی در خلال سال‌های ...
رسوایی بزرگ پولشویی در بانک دانسک دانمارکرسوایی بزرگ پولشویی در بانک دانسک دانمارک

حدود 200 میلیارد یورو (بالغ بر 227 میلیارد دلار) از طریق شعبه کوچکی از بانک دانسک دانمارک در استونی در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به‌صورت غیرقانونی جابه‌جا شده است. این بانک در ماه سپتامبر بالاخره گزارشی درباره مشکوک بودن این مبالغ پرداختی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ بانک دانسک با یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های پولشویی تاریخ مواجه است. «هاوارد ویلکینسون» افشاگری که برای نخستین‌‌بار از این مساله پرده برداشت، روز گذشته -دوشنبه- در برابر پارلمان دانمارک شهادت داد.

حدود ۲۰۰ میلیارد یورو (بالغ بر ۲۲۷ میلیارد دلار) از طریق شعبه کوچکی از این بانک در استونی در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به‌صورت غیرقانونی جابه‌جا شده است. این بانک در ماه سپتامبر بالاخره گزارشی درباره مشکوک بودن این مبالغ پرداختی منتشر کرد. 

این پول بیشتر از کشورهای استونی، لاتویا، قبرس و بریتانیا پرداخت می‌شد. «اوله آندرسون»، رئیس پیشین این بانک، به رویترز گفت که چند شرکت فرعی نیز در این پرداخت‌ها شرکت داشتند تا هویت عاملان اصلی پنهان بماند. 

این مبالغ به مقصد کشورهای لاتویا، چین، سوئیس، ترکیه، بریتانیا و ۱۵۰ کشور دیگر پرداخت می‌شد. 

افشاگر این پرونده «هاوارد ویلکینسون» است، رئیس بخش تجارت این بانک در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به مقام‌های عالی‌رتبه این بانک در کپنهاگ درباره مشکوک بودن این تراکنش‌ها هشداد داده بود. 

با این همه، هنوز پای هیچ شخص حقیقی در این پرونده به میان نیامده است. تحقیقاتی درباره این رسوایی در دانمارک، استونی و ایالات متحده در جریان است. 

این احتمال وجود دارد که برخی شرکت‌های بریتانیایی‌الاصل در این پرونده دست داشته باشند. 

در پی این رسوایی، «توماس بورگن» رئیس پیشین این بانک، از مقام خود استعفا داد و گفت که گرچه «از نظر قانونی هیچ مسئولیتی مورد توجه او نیست، اما وی خود را مسئول این مسئله می‌داند»./ ایلنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها