کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیا و هیوندای پنل‌های خورشیدی روی خودروهای خود نصب میکند


کد خبر : ۵۴۹۰۷دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰:۰۳۲۴۰۳ بازدید

استفاده از صفحات خورشیدی در خودرو‌ها معمولا به خودروهای خیلی لوکس و یا ماشین‌های آزمایشی صورت می‌گیرد. هیوندای و کیا اما تصمیم گرفته‌اند تا ...
کیا و هیوندای پنل‌های خورشیدی روی خودروهای خود نصب میکندکیا و هیوندای پنل‌های خورشیدی روی خودروهای خود نصب میکند

استفاده از صفحات خورشیدی در خودرو‌ها معمولا به خودروهای خیلی لوکس و یا ماشین‌های آزمایشی صورت می‌گیرد. هیوندای و کیا اما تصمیم گرفته‌اند تا برخی خودروهای خود را به صفحات خورشیدی روی سقف آن‌ها مجهز کنند. استفاده از پنل‌های خورشیدی در این خودروها کمک می‌کند تا باتری خودروهای هیبریدی بتوانند با انرژی خورشید هم شارژ شوند که اتفاق بسیار خوبی است. کیا و هیوندای همچنین وعده داده‌اند که این پنل‌های خورشیدی را به خودروهای کاملا بنزینی هم خواهند آورد. از آن‌جایی که این پنل‌ها شفافیت مناسبی هم دارند، می‌توانند به جای سقف پاناروما استفاده شوند و همزمان دید سرنشینان به بیرون را هم محدود نکنند.

این صفحات خورشیدی در سه نسل عرضه خواهد شد. نسل اول این صفحه‌های خورشیدی فقط در خودروهای هیبریدی کیا و هیوندای استفاده خواهد شد. موج دوم این صفحات خورشیدی را در بیشتر خودروهای این دو شرکت، از جمله خودروهای کاملا بنزینی نیز به عنوان بخشی از سیستم سقف پاناروما، شاهد خواهیم بود. نسل سوم این پنل‌های خورشیدی نیز هم روی سقف و هم روی کاپوت خودرو نصب خواهد شد تا از هر دو منبع، انرژی برق برای خودرو تامین شود.

همچنین کیا و هیوندای وعده داده‌اند که نسل اول این پنل‌های خورشیدی، بهینه نیز خواهند بود. درواقع وعده داده شده که این پنل‌ها می‌توانند بین ۳۰ تا ۶۰ درصد باتری یک خودروی هیبریدی را با توجه به شرایط مختلف آب‌وهوایی و میزان تابش آفتاب، شارژ کنند. قطعا ۶۰ درصد باتری یک خودروی هیبریدی میزان زیادی نیست اما در نهایت می‌تواند تعداد دفعاتی که این خودروها لازم است به برق متصل شوند را کاهش دهد و در نهایت به استفاده بهینه از انرژی تجدیدپذیر خورشید بیانجامد.

اولین خودروهای مجهز شده به نسل اول پنل‌های خورشیدی، پس از آغاز سال ۲۰۱۹ توسط شرکت‌های کیا و هیوندای عرضه خواهد شد. اگر این پنل‌ها بتوانند کارایی خود را در محصولات این دو شرکت اثبات کنند، ممکن است تا پایان سال ۲۰۱۹ شاهد استفاده از پنل‌های خورشیدی در خودروهای هیبریدی دیگر شرکت‌ها نیز باشیم.

البته این موضوع از طرفی هم می‌تواند به سود شرکت‌ها و در نهایت به ضرر محیط زیست باشد. شرکت‌های خودروسازی برای عرضه خودروهای خود باید حداقل استانداردهای آلایندگی را رعایت کنند. با اضافه کردن پنل‌های خورشیدی به طور کلی آن‌ها میزان تولید آلاینده‌های مضر خودروهای خود را کاهش می‌دهند بدون آنکه نیاز باشد موتور خودروهای خود را تغییر دهند. در مجموع امیدواریم این تکنولوژی نه تنها همه گیر شده بلکه استفاده از آن در راستای حفظ محیط زیست باشد./ دیجی مگ



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها