کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های ارمنستان حساب اتباع دو تابعیتی متولد ایران را تعلیق می‌کنند


کد خبر : ۵۴۸۹۵یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸:۴۷۱۵۹۸ بازدید

شماری از ارمنی‌های دو تابعیتی مقیم ارمنستان که در ایران متولد شده‌اند از اخطار بانک‌های ارمنستان برای بستن حساب‌هایشان به دلیل تحریم‌های آمریکا ...
بانک‌های ارمنستان حساب اتباع دو تابعیتی متولد ایران را تعلیق می‌کنندبانک‌های ارمنستان حساب اتباع دو تابعیتی متولد ایران را تعلیق می‌کنند

شماری از ارمنی‌های دو تابعیتی مقیم ارمنستان که در ایران متولد شده‌اند از اخطار بانک‌های ارمنستان برای بستن حساب‌هایشان به دلیل تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند.

این افراد که برخی از آنها سال‌هاست در ایران سکونت ندارند و تابعیت کشورهایی مانند ارمنستان و آمریکا را هم دارند، گفته‌اند چندین بانک ارمنستان به آنها خبر داده‌اند که به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، حساب‌های ارزی آنها تعلیق می‌شود و این افراد باید پول خود را "سریعا" از بانک خارج کنند.

دولت ارمنستان تا کنون در این باره به صورت رسمی اظهارنظری نکرده اما نیکول پاشینیان، کفیل نخست‌وزیر ارمنستان، اخیرا بر اهمیت داشتن روابط ویژه با ایران تاکید کرد و خواهان گسترش این روابط شد.

در مورد تعلیق حساب‌های بانکی، گفته شده بانک مرکزی ارمنستان دستور رسمی به بانک‌ها برای تعلیق و بستن حساب‌ افراد دو تابعیتی متولد ایران نداده و به نظر می‌رسد این بانک‌ها راسا چنین تصمیمی گرفته‌ و برای این مشتریان خود مهلتی برای خارج کردن پول داده‌اند.

هفته پیش سفارت آمریکا در ایروان در بیانیه‌ای گفت خواهان ادامه همکاری با دولت ارمنستان و شرکت‌ها در تلاش‌ها برای وارد کردن فشار به حکومت ایران است.

سایت NEWS.am ارمنستان از سفارت آمریکا در ایروان در مورد حساب‌های بانکی اتباع ارمنستان در بانک ملت شعبه ایروان یا افرادی که از طریق این بانک با ایران ارتباط تجاری دارند سئوال کرده که این سفارتخانه این سایت خبری را به بیانیه وزارت دارایی آمریکا در مورد تحریم‌های ایران ارجاع داده است.

بانک ملت در فهرست تحریم‌های آمریکا است. این بانک از سال ۱۹۹۶ در ارمنستان فعال بوده است و به نوشته خبرگزاری فارس، بیشتر مشتریان این بانک شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در زمینه تجارت میان دو کشور، گردشگران و دانشجویان ایرانی و ارمنی هستند.

طی دو ماه اخیر مقام‌های بلندپایه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ارمنستان سفر کرده‌اند که از آن میان می‌توان به جان بولتون، مشاور امنیت ملی و رودی جولیانی، وکیل شخصی آقای ترامپ اشاره کرد.

بولتون در سفر به ارمنستان گفت هدف آمریکا وارد کردن "فشار اقتصادی حداکثری" بر ایران است. مشاور امنیت ملی آمریکا افزود "تحریم‌ها (علیه ایران) را با شدت تمام اجرا خواهیم کرد. ما دولت اوباما نیستیم."

طی هفته اخیر هم هیاتی از وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به ارمنستان سفر و با مقام‌های وزارت امور خارجه و اقتصاد و مدیران بانک‌ مرکزی و بانک‌های خصوصی دیدار کرد.

رسانه‌های ارمنستان گفتند محور اصلی مذاکرات هیات آمریکایی در ایروان، تحریم‌های ایران بوده است.

آمریکا مشخص نکرده کدام بخش از همکاری‌های ارمنستان با ایران تحت تاثیر تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.

روابط ارمنستان با ایران در زمینه واردات برق و گاز طبیعی برای این کشور مهم است اما آمریکا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. حجم روابط ایران و ارمنستان سالانه به بیش از ۲۶۰ میلیون دلار می‌رسد.

دولت‌های مختلف در ارمنستان پس از استقلال از شوروی بر اهمیت روابط با ایران تاکید کرده و برای گسترش چنین روابطی ارزش ویژه‌ای قائل بوده‌اند.

روابط ایران و ارمنستان از آن رو اهمیت دارد که مرز ارمنستان با دو همسایه خود -ترکیه و جمهوری آذربایجان- بسته است و مرز باز با ایران برای این کشور اهمیت حیاتی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها