کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از نسل جدید پرفروش‌ترین خودرو تاریخ


کد خبر : ۵۴۸۹۴یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۳۸۸۲۶۰ بازدید

تویوتا بزرگترین بازار جهان را برای رونمایی از پرفروش‌ترین مدلش انتخاب کرد و هفته گذشته نسل جدید سدان کرولا را در نمایشگاه گوانگژو در چین رونمایی کرد.
رونمایی از نسل جدید پرفروش‌ترین خودرو تاریخ رونمایی از نسل جدید پرفروش‌ترین خودرو تاریخ

تویوتا بزرگترین بازار جهان را برای رونمایی از پرفروش‌ترین مدلش انتخاب کرد و هفته گذشته نسل جدید سدان کرولا را در نمایشگاه گوانگژو در چین رونمایی کرد.

کرولا نه تنها پرفروش‌ترین ماشین تویوتا بلکه پرفروش‌ترین ماشین در تاریخ خودروسازی است. از سال ۱۹۶۶، که نسل اول این ماشین به بازار عرضه شد، تاکنون ۴۶ میلیون دستگاه کرولا در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فروخته شده است.

هم‌زمان با رونق ماشین‌های شاسی‌بلند، محبوبیت‌ ماشین‌های سدان در بازار رو به کاهش است. این کاهش تا حدی است که برخی شرکت‌ها مانند فورد تصمیم گرفته‌اند ساخت مدل‌های سدان خود را متوقف کنند. این روند گریبان تویوتا را هم گرفته است. با این حال مدیران شرکت همچنان به موفقیت کرولا ایمان دارند و معتقدند ترکیبی از کیفیت بهتر و امکانات بیشتر، فروش این ماشین را تضمین می‌کند.

ryv8z39rt926pe4v2r.jpg

تویوتا برای کاهش هزینه تولید و یکدست کردن محصولاتش در سراسر جهان، نسل دوازدهم کرولا را بر روی پلتفرم مشترکی با مدل‌های پریوس و شاسی‌بلند C-HR ساخته است. تویوتا می‌گوید استفاده از این ساختار باعث شده ماشین بی‌صدا‌تر شود و هم‌زمان با کاهش مصرف سوخت قابلیت‌ موتور بیشتر شود.

ابعاد کرولا نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده و تنها کمی پهن‌تر و خوابیده‌تر شده است. ظاهر ماشین اسپرت‌تر شده و کیفیت قطعات به کار گرفته در داخل ماشین بهتر شده است. تویوتا می‌گوید با کرولای جدید امکانات ایمنی بیشتری به خریداران ارائه خواهد کرد. سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف، سیستم خواندن علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم حفظ فاصله از ماشین جلو به صورت خودکار از جمله این امکانات است.

علاوه بر موتورهای ۱.۶ و ۱.۸ لیتری نسل قبل، یک موتور دو لیتری جدید هم به فهرست قوای محرکه کرولا اضافه شده است که ۱۶۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. کرولا با موتور هیبرید هم ساخته می‌شود که ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوختش ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر است.

نسل جدید کرولا از بهار آینده و با قیمت پایه حدود 20 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

jvz9ucaqp63osbwvwuwt.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها