کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا مانع ایجاد خط لوله جدید گاز روسیه به اروپا


کد خبر : ۵۴۸۵۷یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶:۴۵۸۰۲ بازدید

مایک پمپئو به اوکراین قول داد که آمریکا از تکمیل خط لوله جدید گاز روسیه به اروپا جلوگیری خواهد کرد. ایجاد این خط لوله میان روسیه و آلمان به ...
آمریکا مانع ایجاد خط لوله جدید گاز روسیه به اروپا آمریکا مانع ایجاد خط لوله جدید گاز روسیه به اروپا

مایک پمپئو به اوکراین قول داد که آمریکا از تکمیل خط لوله جدید گاز روسیه به اروپا جلوگیری خواهد کرد. ایجاد این خط لوله میان روسیه و آلمان به سرعت پیش می‌رود و قرار است صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات دولت اوکراین اطمینان خاطر داده است که آمریکا مانع از اجرای پروژه "نورد استریم ۲" که پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به اروپا و آلمان است، خواهد شد.

مخالفت آمریکا با اجرای این پروژه برخاسته از نگرانی برخی از کشورهای منطقه از افزایش نفوذ روسیه است. پمپئو تاکید کرده است که آمریکا جلوی گسترش نفوذ روسیه در اروپا را خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۵ آبان در دیدار خود به پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین در واشنگتن گفته است: «ما در سایه همکاری خود تلاش خواهیم کرد تا پروژه "نورد استریم ۲" متوقف شود.

پروژه "نورد استریم ۲" پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به سوی آلمان و اروپاست. خط لوله‌ای به درازی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر و ظرفیتی معادل انتقال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال.

پروژه "نورد استریم ۲" در راستای افزایش حجم انتقال گاز روسیه به اروپا پیش بینی شده است. در صورت اجرای این پروژه، ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا به ۱۱۰ میلیارد متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.


مخالفت آمریکا با این پروژه

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است این پروژه در صورت اجرا می‌تواند "امنیت اقتصادی و استراتژیک اوکراین" را به مخاطره‌اندازد و کشورهای اروپایی را بیش از پیش وابسته به گاز روسیه کرده و به تهدیدی برای استقلال کشورهای اروپایی بدل شود.
 

lk6c5kifj0aftf0uqlu2.jpg


وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا مخالف آن است که روسیه همان دخالت‌هایی سیاسی و اقتصادی را که در اوکراین انجام داده در ارتباط با سایر کشورهای اروپایی نیز اجرا کند.

پمپئو به کلیمکین اطمینان خاطر داده است که آمریکا هرگز الحاق کریمه به خاک روسیه را نخواهد پذیرفت و همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت و سیاست‌تحریم‌ها را هم‌چنان دنبال خواهد کرد تا روسیه ناگزیر به پایان دادن کنترل خود بر کریمه شود.

انتقال گاز طبیعی از طریق دریای بالتیک، نیاز به اوکراین برای انتقال گاز به اروپا را از بین می‌برد. از این رو، بسیاری از کشورهای اروپایی و از جمله لهستان نیز همچون اوکراین مخالف پروژه "نورد استریم ۲" شرکت روسی گازپروم هستند.

این در حالی است که آلمان از اجرای این پروژه دفاع می‌کند و آن را تضمینی برای تامین نیازهای خود به انرژی می‌‌داند. فرانسه و اتریش نیز در مجموع موافق اجرای این پروژه هستند.

کنگره آمریکا قانونی برای مجازات شرکت‌های سرمایه‌گذار در پروژه "نورد استریم ۲" تصویب کرده است. تصمیم در مورد اجرای این قانون برعهده دونالد ترامپ است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها