کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفیر ایران در بروکسل: اتحادیه اروپا باید جای خالی آمریکا را پر کند


کد خبر : ۵۴۷۹۰جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۴۸۶۶۲ بازدید

یکی از بحث‌های پارلمان اروپا در روز چهارشنبه تامین منافع شرکت‌های اروپا فعال در ایران با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بود.
سفیر ایران در بروکسل: اتحادیه اروپا باید جای خالی آمریکا را پر کندسفیر ایران در بروکسل: اتحادیه اروپا باید جای خالی آمریکا را پر کند

یکی از بحث‌های پارلمان اروپا در روز چهارشنبه تامین منافع شرکت‌های اروپا فعال در ایران با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بود. یورونیوز در این زمینه نظر پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک را جویا شد.

پیمان سعادت: «معتقدم بار دیگر پارلمان اروپا با این واکنش نشان داد تا چه اندازه به برجام متعهد است و از آن حمایت می‌کند. این مساله بسیار قابل توجه است. در واقع موضع پارلمان اروپا، موضع اغلب کشورهای اروپایی درباره برجام است. پارلمان اروپا درحالی چهارشنبه از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد که سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای بار دیگر در همین روز اعلام کرد که ایران به تمام مفاد پیمان هسته‌ای وفادار مانده است.»


رضایت ایران از حمایت‌های ضمنی پارلمان اروپا از برجام

سفیر ایران از مقر اتحادیه اروپا می‌گوید: «نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته نگرانی‌های خود درباره برجام و خروج یک‌سویه آمریکا از برجام را بیان کردند. این نمایندگان به درستی اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا حقوق اساسی شهروندان ایران از جمله دسترسی به دارو و مواد اولیه و مسافرت هوایی را مختل می‌کند.»


تاکید دولت ایران بر تأمین منافع از طریق برجام

آقای سعادت می‌افزاید: «به نظرم اروپا نباید فراموش کند که احترام و تبعیت از برجام به شرط منافع دوسویه ادامه پیداخواهد کرد. اگر عادلانه به اتفاقات ماه‌های گذشته بنگریم می‌بینیم که برای پرکردن جای خالی ایالات متحده دیگر کشورهای امضاکننده برجام باید حمایت و کار بیشتری برای حفظ آن و تامین منافع ایران انجام دهند.»

به گفته سفیر ایران: «تنها در این صورت است که این توافق همچنان پابرجا می‌ماند و کار خواهد کرد. تنها سخن و طرح برای این کار کافی نیست و ایران نیاز دارد تا در عمل تامین منافعش را که در برجام آمده است، ببیند. عدم تامین منافع ایران در برجام تعادل این توافق تاریخی هسته‌ای را به هم زده است و باید مکانیسم‌هایی که با خروج آمریکا از دست رفته به زودی به کار بیفتند تا ایران بتواند منافع خود از طریق برجام را تامین کند و به توافق هسته‌ای متعهد بماند. از نگاه ما تامین منافع ایران کلید اصلی احترام و باقی ماندن ایران در برجام خواهد بود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها