کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 22 درصدی پروازهای داخلی، جلوه‌ای از بحران هوانوردی


کد خبر : ۵۴۷۸۸جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷:۲۲۱۲۰۰ بازدید

ناوگان حمل و نقل هوایی ایران فرسوده است. شماری از هواپیماهای ایرلاین‌ها زمین‌گیر شده‌اند. افزایش بهای بلیط و کمبود لوازم یدکی باعث کوچ اجباری ...

ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است. شماری از هواپیماهای ایرلاین‌ها زمین‌گیر شده‌اند. افزایش بهای بلیط و کمبود لوازم یدکی باعث کوچ اجباری مسافران هوایی به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای شده است.

معافیت موقت ژاپن از مجازات‌های برخاسته از واردات نفت از ایران، مسئولان را متوجه نیازهای مبرم ناوگان هوایی این کشور کرده است.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها از فرسودگی ناوگان هوایی ایران سخن گفته‌اند. یکی از دلایل فرسودگی هواپیماهای ایران خرید هواپیماهای دست دوم اعلام شده است. همین موضوع باعث شده است که شماری از هواپیماهای ایرلاین‌های مختلف فعال در حوزه پروازهای داخلی زمین‌گیر بشوند.

سایت "خانه ملت" روز پنجشنبه ۲۴ آبان به نقل از ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از الزام نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی ایران سخن گفته است.

موسوی بیوکی گفته است که برای نوسازی ناوگان هوایی ایران، باید با همه کشورها و از جمله با کشورهای چین، ژاپن و روسیه مذاکره کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران از سه گزینه هواپیماهای "آی‌آر جی" چین، "میتسوبیشی" ژاپن و "سوخوی" روسیه سخن گفته و در عین حال تاکید کرده که «هواپیماهای روسی نتوانستند به خوبی امتحان خود را پس بدهند و خاطرات نامطلوبی از توپولف‌های دست دوم در اذهان مردم و مسئولان نقش بست».


خرید تهاتری هواپیما

موسوی بیوکی گزینه خرید هواپیما از ژاپن را با اشاره به معافیت این کشور از مجازات‌های ناشی از واردات نفت از ایران مطرح کرد و گفت ایران می‌تواند «از این مسئله برای خرید و تهاتر استفاده کند».

به سخن دیگر، به پیشنهاد او، ایران می‌تواند در ازای پول فروش نفت از ژاپن هواپیما خریداری کند.

این در حالی است که شرکت میستوبیشی و دیگر شرکت‌های ژاپنی نیز در ارتباط با تحریم‌های ایران از سوی آمریکا از معامله با ایران و پیامدهای ناشی از آن واهمه دارند.


ناوگان فرسوده هوایی ایران

حسن علوی، نماینده سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران، حتی از بحران فرسودگی ایرلاین‌ها سخن گفته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار "خانه ملت" با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی پروازهای داخلی نسبت به سال گذشته، از وضعیت بحرانی ایرلاین‌ها و صنعت هوانوردی ایران خبر داده است.

به باور او، علت این کاهش تنها برخاسته از افزایش بهای بلیط نیست، بلکه از جمله ناشی از فرسودگی هواپیماهای ایرلاین‌ها است.

این موضوع باعث روی آوردن مردم به قطار و امکانات حمل و نقل جاده‌ای شده است. علوی در عین حال تاکید کرده است که شماری از هواپیماهای ایران به علت فرسودگی عملا غیرقابل استفاده شده‌اند.

به باور این نماینده مجلس، عمر فرسودگی هواپیماهای ایران حدود ۲۲ سال است. او میانگین سن هواپیماهای شرکت‌های هوانوردی کشورهای عربی را در مقایسه شش سال اعلام کرده و این موضوع را نشانه وضعیت اسف‌بار حاکم بر صنعت هوانوردی ایران دانسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها