کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا برای دستگیری رهبران حماس و حزب‌الله جایزه تعیین کرد


کد خبر : ۵۴۷۷۱پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۴۷۳۵۶ بازدید

واشنگتن پنج میلیون دلار برای ردیابی و دستگیری صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمد حرب و هیثم علی طباطبایی، کادرهای حزب‌الله پاداش می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید العروری از بنیانگذاران بازوی نظامی حماس نیز هست.

واشنگتن پنج میلیون دلار برای ردیابی و دستگیری صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمد حرب و هیثم علی طباطبایی، کادرهای حزب‌الله پاداش می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید العروری از بنیانگذاران بازوی نظامی حماس نیز هست.

پنج میلیون دلار جایزه برای ره‌گیری و تحویل رهبران حماس و حزب‌الله؛ این پاداشی است که وزارت خارجه آمریکا برای یابندگان صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و خلیل یوسف محمد حرب و هیثم علی طباطبایی، فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان می‌پردازد.

اعلام شده که العاروری در لبنان زندگی می‌کند. وزارت خارجه آمریکا او را به همکاری با سپاه قدس متهم می‌کند؛ 

العاروری هم‌چنین متهم است به مشارکت در بسیاری از حملات تروریستی از جمله ربایش نفتالی فرانکل، شهروند آمریکایی. دو کادر ارشد حزب‌الله نیز به نقش‌آفرینی‌‌های جدی در عملیات نظامی این گروه متهم شده‌اند.

سازمان حماس تعیین پاداش برای تحویل العاروری را محکوم کرده و در اطلاعیه‌ای گفته است: «اقدام آمریکا پس از مقاومت فلسطینی‌ها در غزه، خدمت به اسرائیل اشغالگر است.»

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر جواد نصرالله، پسر رهبر حزب‌الله را در شمار فهرست تروریست‌ها وارد کرده و او را "رهبر آتی شبه‌نظامیان حزب‌الله" نامیده است. در اطلاعیه این وزارتخانه آمده که جواد نصرالله در سال‌های گذشته سرگرم یارگیری افراد برای شرکت در حملات تروریستی علیه اسرائیل بوده است.

این وزارت‌خانه، لشگر "المجاهدین" را نیز که به حزب‌الله لبنان نزدیک است در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی گنجانده است. بریگاد یادشده، به همدستی با حزب‌الله در رشته‌ای از حملات علیه اسرائیل متهم می‌شود.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده که دسته‌بندی جواد نصرالله و لشگر المجاهدین در لیست سیاه، برای کوتاه کردن دست  آنها از طراحی و اجرای حملات تروریستی است. دارایی‌ها و اموال کسانی که در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند، مسدود می‌شود و تبادل و مراوده آنها با شرکت‌ها یا شهروندان آمریکایی نیز ممنوع خواهد بود.

وزارت دارایی آمریکا هم‌زمان چهار نفر عراقی را نیز به خاطر ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرده است. گفته می‌شود که این چهار نفر با مساعدت ایران، برای مبادلات مالی، تامین اسلحه و سایر تجهیزات، با حزب‌الله لبنان همکاری داشته‌اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها