کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتریش میزبانی نهاد مبادلات مالی ایران و اروپا را رد کرد


کد خبر : ۵۴۶۹۶سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷:۳۹۱۳۷۲ بازدید

هر چند کشورهای اروپایی بصورت ضمنی موافقت خود با اینکه اتریش به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا اولین گزینه و میزبان کانال ویژه تسهیل مبادلات ...
اتریش میزبانی نهاد مبادلات مالی ایران و اروپا را رد کرداتریش میزبانی نهاد مبادلات مالی ایران و اروپا را رد کرد

هر چند کشورهای اروپایی بصورت ضمنی موافقت خود با اینکه اتریش به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا اولین گزینه و میزبان کانال ویژه تسهیل مبادلات مالی با ایران باشد را اعلام کرده بودند اما سه شنبه، وزارت خارجه اتریش نامزدی کشورش برای این گزینه را رد کرد و اعلام کرد که اتریش نمی خواهد این نقش را ایفا کند.

پیتر گوشلباوئر، سخنگوی وزارت خارجه اتریش با اعلام این مطلب تاکید کرد که اتریش بدلیل شک و تردیدهای متعدد درباره این کانال مالی، میزبانی آن را نمی پذیرد.

وی گفت: «ما با مطالعات مفصل به این نتیجه رسیده‌ایم که قصد نداریم میانجی مبادلات میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشیم.» این مقام وزارت خارجه اتریش همچنین گفت که درباره کارآیی کانال مالی «شک و تردیدهایی وجود دارد و اتریش نمی تواند خطر نمایندگی آنرا بپذیرد.»

بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه نیز به عنوان میزبان‌های احتمالی مطرح هستند.

اتریش میزبان آخرین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ بود. امضای برجام هم در وین پایتخت اتریش در سال ۲۰۱۵ انجام شد. دو نهاد بین المللی مهم چون سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین قرار دارند.

توافق برسر ایجاد یک کانال ویژه برای تسهیل مبادلات مالی بین تهران و اتحادیه اروپا و دور زدن تحریم‌های آمریکا در سپتامبر گذشته میان مقامات ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، بریتانیا و آلمان و فرانسه، بدست آمد. دو کشور دیگر امضاکننده برجام، چین و روسیه نیز از ایجاد این کانال مالی حمایت کرده‌اند.

با آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه تهران در هفته گذشته، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌ها «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها