کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارتش عهده‌دار حفاظت از نفتکش‌های ایرانی شد


کد خبر : ۵۴۶۷۶سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۷۳۸۸ بازدید

در پی تلاش آمریکا برای محدودسازی تردد نفتکش‌های ایرانی، معاون عملیات ارتش ایران از حفاظت شناورهای حامل نفت این کشور توسط ارتش خبر داد.

در پی تلاش آمریکا برای محدودسازی تردد نفتکش‌های ایرانی، معاون عملیات ارتش ایران از حفاظت شناورهای حامل نفت این کشور توسط ارتش خبر داد.

محمود موسوی، معاون عملیات ارتش ایران روز دوشنبه گفت که ارتش ایران از نفتکش‌های ایرانی در برابر هرگونه تهدیدی حفاظت خواهد کرد و همچون گذشته اجازه نخواهد داد که تهدیدی مانع تردد شناورهای نفتی ایران در مسیرهای دریایی شود.

این اظهارنظر موسوی واکنشی به سخنان روز چهارشنبه رئیس گروه اقدام ایران بود که از تمامی کشورهای جهان خواست تا مانع تردد دریایی و پهلوگیری شناورهای ایرانی در بنادرشان شوند. این اظهارات از سوی رسانه‌های رسمی ایران به عنوان تهدیدی آشکار علیه ناوگان دریایی ایران ارزیابی شد.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در کارگروه اقدام روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که از این پس تمامی نفتکش‌های ایرانی در همه جا از کانال سوئز گرفته تا تنگه مالاگا، شامل تحریم‌های ما می‌شوند. آقای هوک همچنین از متحدان آمریکا خواست تا مانع تردد شناورهای ایرانی در آبهای بین‌المللی شوند، چرا که در غیر اینصورت بنا بر ادعای او نفتکش های ایرانی همچنان به ارسال میلیون‌ها بشکه نفت برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ادامه خواهند داد.

آمریکا در پی خروج یک‌جانبه از برجام از هفته گذشته دور تازه‌ای از تحریم‌های نفتی، تجاری و مالی را علیه ایران اعمال کرد. در قالب این تحریم‌ها، شرکت‌های بیمه از پشتیبانی کشتی‌های ایرانی از جمله نفتکش‌ها منع شده‌اند و از بنادر جهان خواسته شده تا مانع از پهلوگیری آنها شوند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها