کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی نازک‌ ترین و سبک‌ ترین تبلت سامسونگ


کد خبر : ۵۴۶۶یکشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰:۱۶۵۷۱۶ بازدید

شرکت سامسونگ از مدل تبلت‌های فوق باریک خود گلکسی تب S در دو مدل رونمایی کرد. مدلی با نام Tab S 8.4 و دیگری 10.5. این تبلت‌ها در ظاهر آپدیتی بزرگ برای سری گلکسی تب پرو محسوب می‌شوند.
بررسی نازک‌ ترین و سبک‌ ترین تبلت سامسونگبررسی نازک‌ ترین و سبک‌ ترین تبلت سامسونگ

مراسمات سامسونگ اغلب سرد و بی‌روح و خالی از هیجان‌اند، حضار آن نای تشویق ندارند، مدیران این شرکت نیز در مراسم عجله دارند اما گاه هم بدشان نمی‌آید با شوخی‌های بی‌مزه آن را طولانی‌تر کنند!

اما از سمت دیگر و در عوض، اغلب محصولات آن‌ها زنده‌اند، با معجونی از انواع رنگ‌ها به سراغ شما می‌آیند، ظواهری به شدت مدرن دارند، کثرت خواهان آن‌ها بر همه ثابت شده است و اغلب اوقات «بی نظیر» هستند... این اتفاق حالا برای تبلت جدید این شرکت گلکسی تب S نیز افتاده است. تبلتی مدرن با صفحه نمایشی رؤیایی و ضخامتی به تمام معنا کم که آن را تبدیل به «باریک‌ترین تبلت AMOLED دنیا» کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت این شرکت از تبلت‌های فوق باریک خود گلکسی تب S در دو مدل رونمایی کرد. مدلی با نام Tab S 8.4 و دیگری 10.5. این تبلت‌ها در ظاهر آپدیتی برای سری گلکسی تب پرو محسوب می‌شوند، اما سامسونگ با نامی جدید سعی در ایجاد نوعی استمرار و پیوستگی برای محصولات خود داشته است.دستگاه‌های نوت همگی دارای یک قلم نوری هستند، ولی گلکسی S و Tab S اینچنین نیستند. حکایت واقعی تبلت‌های جدید در صفحه نمایشی است که سامسونگ برای آن در نظر گرفته است. طبیعتا نام‌های 8.4 و 10.1 عنوان شده در جلوی نام این محصولات به اندازه صفحه نمایش 1600x2560 پیکسلی آن‌ها برمی‌گردد، اما تفاوت اساسی صفحه نمایش‌های تب S در AMOLED بودن آن‌ها نفهته است. صفحه نمایش‌هایی که معنای مدرنی از رنگ و زاویه دید را به شما می‌فهمانند. سامسونگ وعده داده است که صفحه نمایش‌های Super AMOLED یک قدم دیگر شما را در درک «رنگ» نزدیک می‌کنند، زیرا این صفحات هیچ گونه رنگی را مانند صفحه نمایش‌های LCD فیلتر نمی‌کنند و علاوه بر این قادرند تا حجم نمایشی 90 درصدی از گاموت رنگ Adobe RGB برسند، در حالی که این عدد در LCD ها به 70 درصد می‌رسد.

صفحات AMOLED همچنین نوید کنتراست و نور سیاه عمیق‌تری را داده‌اند. مضاف بر اینکه سامسونگ قول میزان رؤیت واضح‌تری را برای این صفحه نمایش‌ها در زیر نور آفتاب داده است، زیرا تا 40 درصد بازتابش نور کمتری نسبت به LCD های معمول دارند.

همینطور که به درون این تبلت ورود می‌کنیم، شاید با آپدیت‌های کمتری مواجه شویم، اما باز هم سامسونگ مضایقه ای در بهبود کیفیت سخت افزاری این تبلت ها نداشته است. هر تبلت دارای 3 گیگابایت رم می‌باشد که نسبت به مدل 2 گیگابایتی در تب پرو پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. اما در پردازنده‌های آن نیز اتفاق تقریبا جالب توجهی رخ داده است. گلکسی S5 دارای یک چیپست اگزینوس 5422 بود و پیش‌بینی می‌شد این تبلت نیز دارای همین مدل باشد، اما سامسونگ تصمیم گرفته که در تبلت های خود از مدل 5420 خود استفاده کند؛ چیپست های اگزینوس 5 اکتا که در 1.9 گیگاهرتز و 1.3 گیگاهرتز کلاک شده‌اند (هر کدام چهار هسته).گلگسی تب S نازک‌ترین و سبک‌وزن‌ترین تبلتی است که سامسونگ تولید کرده است. ضخامت آن‌ها تنها 6.6 میلیمتر می‌باشد. مدل 8.4 وزنی 294 گرمی و 10.5 وزنی 465 گرمی را دارا می‌باشد که در مجموع آن را نازک‌تر و سبک‌تر از آیپد ایر اپل می‌کند.

سامسونگ برای مدل 8.4 یک باتری 4900 میلی آمپر ساعتی برگزیده، در حالی که بر روی مدل 10.5 یک باتری 7900 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است. طبق ادعای سامسونگ این باتری‌ها می‌توانند تا 11 ساعت عمر باتری برای کاربر مهیا کنند که البته دخالت اعجازبرانگیز صفحه نمایش AMOLED در مصرف پایین انرژی را نباید از قلم انداخت.
 

1xyd10jb0t3wfzrvgy94.jpg


امروزه که تب قرارگیری اسکنر اثر انگشت به لطف اپل در بازار گرم شده است، سامسونگ نیز بعد از تست این قابلیت در گلکسی S5 به کاشت آن در دیگر دستگاه‌های خود رو آورده است که نخستین آن در میان تبلت‌های این شرکت، همین گلکسی تب S می‌باشد. البته اسکنر اثر انگشت گلکسی S5 در مواردی یک پا در هوا عمل می‌کرد که امیدواریم در این تبلت‌ها از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

سامسونگ دست به یک غافلگیری بزرگ نیز زده و قابلیت پشتیبانی از هشت کاربر متفاوت را برای یک تبلت اضافه کرده است که هر کاربر مد اختصاصی خود را خواهد داشت. دوربین عقب گلکسی تب S نیز مدلی 8 مگاپیکسلی است که در دوربین جلو به 2 مگاپیکسل تقلیل پیدا می‌کند.اما زمان بسیار زیادی از مراسم معرفی به ویژگی‌های نرم افزاری این تبلت‌ها اختصاص داشت. تبلت جدید دارای یوزر اینترفیس Magazine خواهد بود که با برند Content Home توسط سامسونگ عرضه شده است. به مقل از سامسونگ این اینترفیس می‌تواند مدیا، بهره‌وری و تعداد بسیار زیادی از موارد دیگر را در یک صفحه‌ نمایش برای شما به همراه داشته باشد.

سامسونگ همچنین قابلیتی جدید را به نام Kid’s Corner به این تبلت‌های خود اضافه کرده که می‌تواند به والدین اجازه اختصاصی‌سازی تبلت برای فرزندان را بدهد. SideSynce نیز از دیگر قابلیت‌هایی بود که دیشب سامسونگ تأکید بسیار زیادی روی آن داشت. SideSynce می‌تواند دستگاه‌های شما را به یکدیگر مرتبط کند. با استفاده از این ویژگی شما اجازه خواهید یافت تماس‌های دریافتی یا پیامک‌های اسمارت‌فون خود را بر روی تبلت پاسخ دهید، به شکل ریموت به کامپیوتر خود متصل شوید و یا به انتقال فایل بین آن‌ها اقدام کنید.سامسونگ همچنین در این مراسم از شرکای جدید خود در بخش محتوا چون Condé Nast، نشنال جیوگرافیک و مارول کامیکس تقدیر و تشکری ویژه داشت. این شرکت با کمک شرکای جدید خود قابلیتی به نام Papergarden را ایجاد کرده که اینترفیس تعاملی مالتی‌مدیای مجله‌گونه ای شامل محتواهای این شرکت‌ها را برای دستگاه‌های سامسونگ فراهم می‌کند.

گلکسی تب S 8.4 وای‌فای‌ دار قیمتی 399 دلاری و مدل 10.5 قیمتی 499 دلاری خواهند داشت و هر دو در رنگ‌های برنزی و سفید در ماه جولای فروش خود را از آمریکا و اروپا آغاز می‌کنند. مدل LTE نیز به زودی و پس از آن راهی بازار خواهد شد. تیزر این تبلت را از این لینک دانلود کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها