کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام جزئیات جدیدی از توزیع بسته‌های حمایتی دولت


کد خبر : ۵۴۶۴۰دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹:۳۶۴۶۹۶ بازدید

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز دوشنبه 21 آبان جزئیات جدیدی را از توزیع بسته‌های حمایتی دولت را اعلام کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز دوشنبه 21 آبان جزئیات جدیدی را از توزیع بسته‌های حمایتی دولت را اعلام کرد.

به گفته مقام‌های دولتی، این کمک با هدف جبران بخشی از آثار ناشی از گرانی و تورم و همچنین تاثیرات تحریم‌های اخیر آمریکا داده خواهد شد.

آقای شریعتمداری گفته این بسته هم بصورت "مالی" و هم بصورت "کالایی" ارائه می‌شود.

بر این اساس"حمایت مالی" افرادی را در بر می‌گیرد که مانند کارمندان دولت درآمد ثابت داشته باشند.

وزیر تعاون گفته است مرحله اول این سبد حمایتی از همین هفته شروع می‌شود و قرار شده تمام افراد تحت نهادهای حمایتی (نظیر کمیته امداد و بهزیستی) رقمی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار یک تا ۵ نفره دریافت کنند؛ اشاره او به "بسته کالایی" است که فرد حق برداشت پول ندارد و فقط می‌تواند با داشتن کارتی از فروشگاه‌هایی خاص کالا و مواد غذایی تهیه کند.

آقای شریعتمداری جزئیاتی هم درباره حمایت‌های نقدی دولت ارائه کرده است.

او گفته: "در قدم دوم یک برنامه داریم که به‌زودی همراه با حقوق این ماه یا زودتر توسط دولت یا وزارت اقتصاد اجرایی می‌شود؛ این برنامه شامل پرداخت به کارمندان دولت در بخش‌های مختلف است که به صورت نقدی پرداخت می‌شود."

بنابر اعلام وزارت تعاون، سایر گروه‌های با درآمد کم که جزو اقشار حمایت شده تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، در گروه سوم‌ قرار قرار گرفته‌اند که گفته شده "طرح مربوط به آنها دو هفته بعد از اجرای طرح در دور اول، اجرا می‌شود."

مقام‌های دولتی پیشتر گفته بودند که بسته حمایتی افرادی را در بر می‌گیرد که حقوق ماهیانه آنها سه میلیون تومان یا کمتر است.

بیش از دو ماه پیش سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود دولت پنج بسته حمایتی از برنامه جامع مقابله با تحریم ها را تدوین کرده که نخستین بسته آن مربوط به تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم است.

محمد باقر نوبخت، رئیس این سازمان در آن زمان گفته بود "این بسته شامل مایحتاج عمومی، دارو و نهاده های کشاورزی است که بر این اساس ۱۳ میلیارد دلار برای ۲۵ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم با ارز ۴۲ هزار ریالی تا پایان امسال اختصاص داده می شود"

هیات دولت حدود بیست روز پیش بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد را تصویب کرد.

لزوم ارائه این بسته زمانی قوت گرفت که به دلیل بالا رفتن نرخ ارز از ماه‌های پایانی سال پیش (۱۳۹۶) ، ارزش ریال شروع به کاهش کرد که در پی آن قیمت بسیاری کالاها، مواد خوراکی و خدمات مصرفی هم بالا رفت و حتی بعضی از اقلام برای مدتی نایاب شدند.

با افزایش قیمت ارز عرضه بعضی از اقلام در بازار داخلی ایران کاهش یافت و عده‌ای بازارهای صادراتی را به داخل ایران ترجیح دادند.

بعضی از اقلام خوراکی مانند گوشت در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده‌اند.

جزئیات جدید بسته حمایتی دولتی در حالی اعلام شده معصومه آقاپور علیشاهی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است تعداد بسته های حمایتی دولت به تاثیر تحریم ها و شرایط کشور بستگی دارد.

او همچنین گفته: "دولت باید بتواند هزینه های لازم برای تهیه بسته ها تامین کند که این موضوعه به شرایط ارز آوری و فروش نفت بستگی دارد."

این در حالی است که تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران از سیزدهم آبان اجرایی شده و از اوایل اکتبر قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته که این روند نزولی کماکان ادامه دارد.

دولت در بودجه سال جاری خورشیدی (۱۳۹۷) قیمت هر بشکه نفت را حدود ۵۵ دلار را با نرخ دلار ۳۵۰۰ تومانی در نظر گرفت که این پیش بینی پایین تر از قیمت بازار بود.

قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده (۱۳۹۸) که معمولا نیمه آذر ماه ارائه می‌شود هنوز مشخص نیست اما احتمالا کاهش فروش نفت ایران با توجه به تحریم‌های آمریکا در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته خواهد شد.

بسته حمایتی دولت در زمانی ارائه می‌شود که طی ماه‌های اخیر همزمان با افزایش قیمت ارز، بسیاری از کالاها و مواد خوراکی هم گرانتر شده‌اند.

حسن روحانی اخیرا گفته نخستین بسته حمایت غذایی به افرادی که "مشکلات بیشتری" دارند و در "فشار بیشتری" هستند، پرداخت می‌شود.

طبق اعلام وزارت کار تمامی کارمندان و بازنشستگانی که حقوق ماهیانه آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان است مشمول دریافت بسته‌های حمایتی می‌شوند و براساس مصوبه هییت دولت، سازمان برنامه و بودجه مجاز است برای کارکنان و بازنشستگانی که مجموع پرداختی آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است، کمک جبرانی پرداخت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها