کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی بر عملکرد بازار سکه در هفته گذشته


کد خبر : ۵۴۶۱یکشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴:۵۲۲۴۳۰ بازدید

بازار سکه در واکنش به نوسان دلار و طلای جهانی و در حالیکه عرضه و تقاضا همچنان متعادل بود هفته گذشته را با کاهش ارزش سکه های طلایی به پایان رساند.

 بازار سکه که در روز شنبه با تضاد روندی اونس جهانی و دلار داخل روبرو شد در ابتدا متأثر از افزایش اونس جهانی بهای سکه بهار آزادی را تا 969 هزار تومان بالا برد اما در ادامه معاملات با کاهش نرخ ارز، این افزایش قیمت از بازار سکه تخلیه و بهای سکه 9 هزار و 100 تومان کاهش یافت.

بازار سکه که در مقابل کاهش نرخ ارز مقاومت می کرد در روز دوشنبه در پی اونس ارزش سکه های طلایی را افزایش داد اما ریزش دلار به زیر سطح 3200 تومان و معکوس شدن روند طلای جهانی این بازار را مجبور به عقب نشینی و افت بیش از 10 هزار تومانی سکه بهار آزادی کرد و این در شرایطی است که روند عرضه و تقاضا در بازار سکه همچنان متعادل بود.

نوسان اونس جهانی و دلار داخل در روز سه شنبه زمینه ای شد تا بازار سکه نیز با افت و خیز قیمتی همراه و در نهایت ارزش سکه بهار آزادی به 948 هزار تومان برسد که نسبت به روز گذشته 3200 تومان کسر داشت و این در حالی است که فعالان بازار این کاهش قیمت را بیشتر متأثر از طلای جهانی می دانستند تا دلار داخل.

این گزارش می افزاید، تداوم روند ملایم افزایشی سکه با توجه به رشد طلای جهانی بهای سکه بهار آزادی را در روز پنج شنبه به 953 هزار تومان رساند که با این وجود نسبت به روز شنبه 6600 تومان کسر داشت.سایر سکه ها نیز در غروب روز پنجشنبه در هر نیم و ربع سکه بر بهای 480 و 279 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر نرخ 182 هزار تومان قرار گرفتند. 

روند بازار سکه در هفته گذشته در کنار تأثیر پذیری از قیمت اونس جهانی بسته به سمت و سوی بهای دلار تغییر و با افت و خیز همراه شد. حال باید دید رشد چشمگیر اونس در پایان هفته گذشته و رشد دلار در روز گذشته که سبب دستیابی سکه به 980 هزار تومان شد، می تواند زمینه بازگشت سکه را به مرز 1 میلیون تومان فراهم آورد یا خیر.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها