کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌ شیر و لبنیات بعد از ماه رمضان بالا می‌رود


کد خبر : ۵۴۴۹یکشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲:۴۵۲۴۳۸ بازدید

قرار است دولت 20 قلم کالای اساسی را قیمتگذاری کند و از نرخ‌گذاری دیگر کالاها خودداری کند. این گفته یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ...

قرار است دولت 20 قلم کالای اساسی را قیمتگذاری کند و از نرخ‌گذاری دیگر کالاها خودداری کند. این گفته یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است که البته با مواضع دولت درباره اینکه دولت قصد دارد به مرور از حوزه نرخ‌گذاری خارج شود، تطبیق می‌کند. علاوه‌ بر این موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت برخی کالاها از جمله آب معدنی، نمک و سیمان نشان از همراهی دولت با تولیدکنندگان به منظور حمایت از‌ آنها دارد.  از سوی دیگر وزارت جهادکشاورزی خبر داده که با تعیین نرخ 1350 تومانی خرید هر کیلوگرم شیرخام، این نرخ جدید پس از ماه رمضان اعلام و بازار شیر و لبنیات آزاد می‌شود.

پایان مهلت قانونی تثبیت قیمت کالاها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه قیمتگذاری دولتی برای ۲۰ قلم کالا مطرح است، تصریح کرد: لزومی برای افزایش قیمت درباره بسیاری از کالاها وجود ندارد. یدالله صادقی با بیان اینکه دولت از تولیدکنندگان خواسته بود از افزایش قیمت محصولاتشان تا پایان خرداد جلوگیری کنند، افزود: هرگونه تغییر قیمت باید با هماهنگی سازمان حمایت انجام شود. وی تأکید کرد:‌ ممکن است پس از بررسی‌ها قیمت برخی کالاها تغییری پیدا نکند. در این میان علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران گفته است اصناف در ماه مبارک رمضان در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم ورود جدی خواهند داشت و هیچگونه افزایش قیمتی درباره کالاهای اساسی صورت نخواهد گرفت. فاضلی ادامه داده که در حال حاضر ثبات قیمتی درباره کالاهای اساسی و دیگر مایحتاج ضروری مردم مشاهده می‌شود و در ماه مبارک رمضان نیز افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت. فاضلی اضافه کرده که امسال نیز مطابق سال‌های گذشته جامعه صنفی کشور در کنار دولت اقدام به عرضه کالاها در نمایشگاه‌های طرح ضیافت خواهند کرد اما اعتقاد ما بر این است که باید نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در مکان‌های مناسب غیر از موقعیت‌های فعلی برپا شوند. به تصریح وی، ذخایر کالایی و موجودی انبارها هم‌اکنون مناسب است و هیچگونه کمبودی در کالاها احساس نمی‌شود.

آزادسازی قیمت شیر و لبنیات

از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی خبر از آزادسازی قیمت شیر و لبنیات داده و این در حالی است که یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام سال گذشته هنوز به صورت کامل به دامداران پرداخت نشده است البته وزارت جهاد کشاورزی در جلساتی با دامداران قیمت شیر خام را کارشناسی کرده اما نرخ 1520 تومانی پیشنهادی این وزارتخانه که از قیمت تمام‌شده 1570 تومانی دامداران کمتر بود هم به تصویب نرسید چراکه پس از ارسال پیشنهادات دستگاه‌های متولی و تولیدکنندگان به ستاد تنظیم بازار در نهایت قیمت 1440 تومان در این ستاد تصویب شد و برای ابلاغ نهایی به هیات دولت رفت. به نظر می‌رسد دولت با توجه به خالی‌بودن خزانه‌اش دیگر توان ادامه دادن یارانه شیر را ندارد و 1350 یا 1370 تومان آخرین قیمتی است که برای خرید هر کیلوگرم شیر خام تعیین کرده اما می‌خواهد این قیمت را پس از ماه رمضان اعلام کند که افزایش قیمتی در بازار شیر و لبنیات ایجاد نشود.

توزیع بسته‌های امنیت غذایی

البته این همه ماجرا نیست و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته‌های امنیت غذایی قبل از ماه مبارک رمضان خبر داده و گفته است رایزنی‌ها برای توزیع این بسته‌ها در حال انجام است. علی ربیعی با بیان این مطلب تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان، این بسته‌های حمایتی قبل از ماه رمضان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد. ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا بسته‌های امنیت غذایی به همه خانواده‌ها تعلق خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: به خانواده‌هایی که نیازمند باشند این بسته‌ها تعلق خواهد گرفت. ربیعی افزود: بزودی نحوه توزیع بسته‌های حمایتی از طریق دولت اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بسته‌های حمایتی به تمام مددجویان دستگاه‌های حمایتی تعلق خواهد گرفت یا خیر، گفت: پیش‌بینی می‌شود بسته‌های امنیت غذایی به تمام افراد داده شود.

کاهش قیمت تن ماهی و رب گوجه

جالب است که دبیر سندیکای صنایع کنسرو از کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی برخی کارخانه‌ها خبر داد و گفت: برای دیگر محصولات کنسروی نیز پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت به سازمان حمایت ارائه شده است. محمد میر رضوی با بیان اینکه سال گذشته سقف قیمت تن‌ماهی به 5 هزار و 650 تومان رسیده، گفت: در حال حاضر قیمت تن ماهی تولیدی برخی کارخانه‌ها حدود 8 تا 9 درصد کاهش یافته و علاوه بر این، قیمت رب گوجه‌‌فرنگی نیز تا سقف 10 درصد کاهش یافته است. وی کشت زیاد گوجه‌‌فرنگی را در سال جاری عاملی برای افزایش تولید این محصول عنوان کرد. وی کاهش خرید تن ماهی را از جمله دلایل اقدام داوطلبانه برخی شرکت‌ها برای کاهش قیمت محصولاتشان عنوان کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها