کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سپاه: ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس در تیررس موشک‌های نقطه‌زن ماست


کد خبر : ۵۴۴۷۴دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴:۵۳۳۷۲ بازدید

سپاه می‌گوید در شرایط لازم توان تهدید منافع حیاتی آمریکا و قدرت‌های دیگر را دارد.

یورونیوز نوشت: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به «اعتبار قدرت بازدارنده ایران» گفت: «اکنون به قدرتی رسیدیم که از نظر توان ارائه واکنش مؤثر به قدرت‌هایی در مقیاس امریکا، می‌توانیم منافع حیاتی آنها را در شرایط لازم تهدید کنیم.»

سلامی در مصاحبه‌ای که از شبکه یک تلویزیون ایران پخش شد، با بیان این که آمریکا شرایط سیاسی برای حمله به هیچ کشوری به ویژه ایران را ندارد، افزود: «علت آن این است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند بدون ائتلاف، عملیات نظامی انجام دهند زیرا شرایط و مشروعیت سیاسی برای تهاجم آنها ایجاد نمی‌شود و حمله بدون مشروعیت سیاسی، بازتاب‌های منفی زیادی را در جهان و افکار عمومی مردم آمریکا خواهد داشت.»

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به این سخن ترامپ که «اگر من نباشم، ایران می‌تواند در مدت ۱۲ دقیقه خاورمیانه را تحت کنترل خود درآورد»، اضافه کرد: «ما به سرعت قادریم کنترل آمریکایی‌ها را از خاورمیانه قطع کنیم. ما اشغالگر نیستیم اما بیان این واقعیت از زبان دشمن ما اهمیت دارد. علت این که دشمنان ما چند وقتی از اعمال گزینه نظامی علیه کشورمان سخن نمی‌گویند ناشی از قدرت ماست و بخشی هم ناشی از ناتوانی‌های آنهاست. صرف داشتن قدرت فیزیکی، شرایط تهاجم را ایجاد نمی‌کند.»

وی همچنین با یادآوری «فرسودگی» ناوگان نظامی دریایی آمریکا تأکید کرد: «ناوهای هواپیمابر آمریکایی حاضر در خلیج فارس در تیررس موشک‌های بالستیک نقطه‌زنی است که اهداف متحرک را می‌توانند در دریا مورد اصابت قرار دهند.»


«جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است»

حسین سلامی با بیان این که «متحدان آمریکا از جمله پاکستان، ترکیه و کانادا امروز با این کشور مشکل دارند» جنگ تجاری ایالات متحده با چین و اروپا را نشان «تنها ماندن آمریکا در عرصه بین‌المللی» دانست و افزود: «اروپایی که همیشه با آمریکا همراه بود امروز دیگر از آن کشور تبعیت ندارد، از طرفی روسیه به دنبال جنگ سرد جدیدی با آمریکا است و در کل اینکه، جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است.»


«معافیت کشورها از تحریم نفتی، پیروزی برای ایران است»

سردار سلامی با اشاره به دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران این تحریم‌ها را «ناکارآمد» خواند و گفت که آمریکا با این کار «تمرین نتوانستن» کرده‌اند.

وی با یادآوری معافیت ۸ کشور از تحریم نفتی علیه ایران افزود: «خارج کردن هشت کشور خریدار نفت ایران از تحریم‌ها جلوه‌ای از پیروزی ما بر آمریکاست.»

دور تازه تحریم‌های سختگیرانه آمریکا علیه ایران قرار است در هفته جاری آغاز شود. همچنین بر پایه برخی اخبار تأیید نشده قرار است هشت کشور که همگی خریدار عمده نفت ایران و بیشتر آنها متحد آمریکا هستند، به طور موقت از این تحریم معاف شوند. ترکیه، هند، ژاپن، کره جنوبی و چین احتمالا از جمله کشورها خواهند بود.


اختلاف با روسیه بر سر حضور ایران در سوریه

حسین سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که آیا بین ایران و روسیه بر سر حضور مستشاری ایرانی‌ها در سوریه اختلاف نظر وجود دارد، گفت: «اینها جنگ‌های روانی سیاسی است و اصلاً چنین وضعیتی وجود ندارد. ایران بارها اعلام کرده است که بر اساس درخواست رسمی دولت سوریه در آن جا حضور دارد و حجم حضور ایران هم به درخواست‌های دولت سوریه بستگی دارد.»

وی در مورد ادامه حضور ایران در سوریه افزود: «استراتژی حضور بلندمدت و چشمداشتی در سوریه نداریم و برای جلوگیری از تخریب و ویرانی ملت و کشور سوریه در آنجا حضور پیدا کردیم و این حضورمان تا زمانی است که دولت سوریه آن را طلب کند. هر زمان که دولت سوریه احساس استغنا کند خیلی ساده از آن منطقه خارج می‌شویم.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها