کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موقعیت حساس در بازار ارز


کد خبر : ۵۴۳۷۲چهارشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴:۱۴۱۱۰۶۶ بازدید

با افزایش قیمت روز دوشنبه، دلار به یک پیچ حساس و تعیین‌کننده رسیده است. از نظر بیشتر بازیگران باتجربه بازار ...

دنیای‌اقتصاد در گزارشی نوشت: با افزایش قیمت روز دوشنبه، دلار به یک پیچ حساس و تعیین‌کننده رسیده است. از نظر بیشتر بازیگران باتجربه بازار، مرز ۱۵ هزار تومانی و به خصوص نقطه 15200 تومان در تعیین آینده قیمت نقش بسیار اساسی دارد.

به باور آنها، اگر قیمت از مرز ۱۵ هزار تومانی عبور کند، تقاضای جدید وارد بازار خواهد شد. به باور آنها، زندانی شدن دلار در دو دامنه ۱۳ و ۱۴ هزارتومانی در ۲۵ روز اخیر موجب شده است که چشم افراد عادی از بازار دور شود. به باور برخی فعالان بازار، در صورت خروج از این دامنه، بار دیگر توجه به بازار ارز باز خواهد گشت. 

همراه با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز راه صعودی را در پیش گرفت و به راحتی از کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فراتر رفت. ساعت ۴بعدازظهر روز دوشنبه سکه ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان قیمت خورد که ۲۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت بسته‌شده روز یکشنبه بود. برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند در مقطعی از روز قیمت سکه به آستانه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود. با وجود افزایش قیمت سکه، عده‌ای از فعالان عنوان کردند ممکن است تحت‌تاثیر کاهش بهای اونس، سکه تمام روز چهارشنبه را آرام‌تر سپری کند. این در حالی است که گروه دیگری از معامله‌گران باور دارند، نوسان‌گیران در آستانه آغاز دور دوم تحریم‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد که قیمت‌ها را به سطوح بالاتر ببرند. از نظر این دسته، نوسان‌گیران دلارهای زیادی را در قیمت‌های بالا خریداری کرده‌اند و ترجیح می‌دهند با عرضه آنها در قیمت‌های بالا ضرر خود را کاهش دهند. البته بخش دیگری از فعالان باور دارند، رفتار بازارساز ارزی در آستانه آغاز تحریم‌ها، نقش مهمی در چگونگی رفتار نوسان‌گیران بازی خواهد کرد.

از نظر آنها، اگر عرضه حواله درهم و اسکناس دلار به میزان مناسبی باشد، دلالان حتی اگر قیمت را از مرز ۱۵ هزار تومان عبور دهند، به سرعت در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت. به گفته برخی از معامله‌گران، انتظار نوسان شدید برای دلار در آستانه ۱۳ آبان چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بخشی از آن به این دلیل است که بازار اثر تحریم‌ها را تا حدی پیش‌خور کرده است و بخشی دیگر ناشی از آن است که بازارساز در این مقطع حساس به احتمال زیاد سمت عرضه بازار را تقویت خواهد کرد. با این حال، نوسان‌گیران تمایل دارند که جو روانی را ایجاد و با استفاده از آن بخشی از دلارهای بالاخرید را عرضه کنند. براساس گفته‌های بازیگران ارزی، عده زیادی از معامله‌گران در شرایطی که قیمت دلار در فاز هیجانی قرار داشت در موقعیت خرید قرار گرفتند. به‌عنوان مثال، عده‌ای در کانال‌های ۱۸ و ۱۹ هزار تومان خریدهای خود را انجام دادند. البته این افراد از نظر فعالان چندان زیاد نبودند و بیشتر معامله‌گران در دو دامنه ۱۷ و ۱۵ هزار تومانی دلار را خریداری کردند. از این زاویه، به‌نظر می‌رسد حداقل با ورود دلار به مرز ۱۵ هزار تومان، ضرر بخشی از نوسان‌گیران خنثی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها