کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 2592 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۵۴۳۵۳دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۸۹۱۸ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد حضور پررنگ حقیقی‌ها برای جمع‌آوری سهم‌های برخوردار از اصلاح قیمتی بود که در گروه بانک‌ها ...
تقویت 2592 واحدی شاخص کل بورس تهرانتقویت 2592 واحدی شاخص کل بورس تهران

فارس نوشت: معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد حضور پررنگ حقیقی‌ها برای جمع‌آوری سهم‌های برخوردار از اصلاح قیمتی بود که در گروه بانک‌ها همزمان با انتظار برای انتشار گزارش‌های مالی امیدوار کننده بازار سهام شاهد شکل‌گیری صف خریدهای پرحجم حقیقی‌ها بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 7 آبانماه 97 با افزایش 2592 واحدی به رقم 183 هزار و 219 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 542 واحدی عدد 28 هزار و 96 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2840 واحدی به رقم  192 هزار و 825 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 2002 واحدی به رقم 135 هزار و 778 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 4716 واحدی عدد 361  هزار و 112 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 26 واحدی بر روی رقم دو هزار و 40 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 298 واحد ،گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 165 واحد و بانک ملت با 152 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با 76 واحد،فولاد خوزستان با 73 واحد و پتروشیمی فناوران با 30 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 547 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 35 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 144 هزار و 127 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ایران‌زمین، کشت و صنعت پیاذر، حق تقدم خرید سهام دامداری تلیسه‌ نمونه، مواد ویژه لیا، نفت پاسارگاد، عمران وتوسعه شاهد، مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان،ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری شاهد، داروسازی فارابی، مهندسی نصیرماشین، ایران ارقام، کمباین‌سازی ایران، سیمان دورود، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، داروسازی فارابی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بورس انرژی، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، بانک سرمایه، حق تقدم استفاده نشده از بیمه دانا، متوقف شدند.

امروز همچنین اطلاعیه عرضه یکجای سهام غیرمدیریتی کارخانه‌های صنعتی آزمایش معادل با 2.52 درصد از کل سهام این شرکت برای عرضه در روز یکشنبه هفته آینده از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.

امروز همچنین در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 4  و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 7 میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش بیش از 4 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با پایان دوره اصلاح قیمتی اغلب سهم‌های گروه‌های مختلف شاهد حضور پررنگ حقیقی‌های حرفه‌ای برای موج‌سواری و نوسان قیمت‌ها بود که در گروه بانک‌ها شکل‌گیری صف خریدهای پایدار هم سو با اقبال حقیقی‌ها توانست به عقب‌نشینی عرضه‌های مداوم حقوقی‌ها بیانجامد.

در گروه خودرو و قطعه‌سازان نیز سیگنال‌های صادر شده در این گروه همزمان با خبرهای پیرامون قیمت‌ها و فروش محصول باعث شده تا فرصتی برای موج‌سواری حقیقی‌ها با شکل‌گیری صف خریدهای نه چندان پایدار فراهم شود.

به گزارش فارس، حجم معاملات سهام در حالی چنگی به دل نمی‌زند که در آستانه تعطیلات تقویمی فردا به نظر می‌رسد اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند مطابق با سیگنال‌های تکنیکالی، در سهم‌های مختلف موج سواری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها