کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در پایان معاملات اولین روز کاری هفته


کد خبر : ۵۴۳۰۸شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲:۱۷۷۰۰ بازدید

معامله‌گران بورس در حالی با معامله متعادل اما کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی امروز را پایان بردند که اخباری درباره لزوم تسویه فروش ...

فارس نوشت: معامله‌گران بورس در حالی با معامله متعادل اما کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی امروز را پایان بردند که اخباری درباره لزوم تسویه فروش ارز پتروشیمی‌ها با نرخ سامانه نیما موجب افزایش حجم فروشندگان سهام در میان حقیقی‌ها شد.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 5 آبانماه 97 با کاهش 2218 واحدی به رقم 178 هزار و 841 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 371 واحدی عدد 27 هزار و 381 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2624 واحدی به رقم  188 هزار و 275 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2090 واحدی به رقم 132 هزار و 466 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2209 واحدی عدد 352  هزار و 813 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 47 واحدی بر روی رقم دو هزار و 18 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 526 واحد ،پتروشیمی شازند با 50 واحد و همراه اول با 44 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با 264 واحد،تاپیکو با 235 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 224 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 856 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 202 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 144 هزار و 785 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کی بی‌سی، داروسازی سبحان انکولوژی، آزمایش، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فارسیت اهواز، بانک ایران زمین، کشت و صنعت چین‌چین، بیمه دی، سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، سپرده‌گذاری مرکزی، پتروشیمی خارک، گروه صنعتی سپاهان،‌صنعتی بهشهر، لابراتور دکتر عبیدی، فولاد هرمزگان جنوب، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نوش‌پونه مشهد، بیمه سامان، سیمان تهران، سایپا آذین، تولیدی کاشی تک‌سرام، بیمه ما، آلومراد، فنرسازی زر، متوقف شدند.

امروز همچنین 540 میلیون سهم معادل 9.8 درصد از سهام شرکت گروه‌ سرمایه‌گذای مسکن از طرف شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی به صورت یکجا و نقد  به قیمت پایه هر سهم 135 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.

در عین حال امروز 7.23 درصد از کل سهام شرکت لابراتوارهای رازک از سوی سرمایه‌گذاری توسعه ملی به قیمت پایه هر سهم 1350 تومان در بازار معاملات بلوکی بازار تهران واگذار شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 341 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 184 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

در پتروشیمی مبین نیز 5 میلیون سهم به ارزش 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی و با نقش‌آفرینی بازار گردان‌های سهام به نظاره نشستند که افزایش حجم فروش در سهم‌های مختلف به ویژه گروه پتروشیمی به قرمز پوش شدن دسته جمعی نماگرهای منتخب این بازار منتهی شد. علت ایجاد این وضعیت، انتشار اخباری درباره لزوم تسویه فروش ارز پتروشیمی‌ها با نرخ سامانه نیما تا پایان مهرماه بود که موجب افزایش حجم فروشندگان سهام در میان حقیقی‌ها شد.

در گروه خودرویی‌ها نیز معاملات پرحجم سهام در حالی ادامه یافت که گزارش عملکرد 6 ماهه سایپا در سرفصل درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده با اعتراض پراکنده معامله‌گران همراه شد. در این صورت‌های مالی نرخ فروش 5 هزار 324 دستگاه آریو به قیمت 43 میلیارد و 895 میلیون تومان تا پایان عملکرد6 ماهه منتهی به پایان شهریور امسال درج شده در حالی که در عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 تعداد فروش بیش از 8 هزار دستگاه آریو به مبلغ 46 میلیارد و 271 میلیون و 566 هزار تومان اعلام شده بود که با پیگیری سازمان بورس اصلاح این صورت‌های مالی در دستور کار قرار گرفت.

امروز همچنین با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه ناشر (های‌وب) که وعده تحقق سود 75 تومانی به ازای هر سهم را در صورت‌های مالی خود داده بود دوباره سهامداران خسته این سهم را در مقابل تنها بازارگردان معرفی شده از سوی سازمان بورس در صف‌های فروش قرار داد.

این ناشر در عملکرد 6 ماهه نخست امسال تنها اندکی بیش از 12 تومان سود خالص را به ازای هر سهم محقق کرده در حالی که مطابق با گزارش عملکرد  ماهیانه آن طی 6 ماهه امسال 11.46 میلیارد ریال درآمد برای خود شناسایی کرده است. در حالی که مطابق با صورت های مالی 6 ماهه اول امسال این عدد به 1522 میلیارد ریال تغییر یافته است.

درآمدهای USO این شرکت نیز مطابق با درآمدهای شناسایی شده در گزارش 6 ماهه حسابرسی نشده و مقایسه آن با درآمد شناسایی شده در گزارش عملکرد ماهیانه شهریورماه با انحراف 96.34 درصدی مواجه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها