کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نوسان مجدد در بازار آهن‌آلات ساختمانی


کد خبر : ۵۴۱۶۸شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۳۶۵۲۷۷ بازدید

بازار آهن طی 10 روز گذشته روندی کاهشی به خود گرفته بود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته باز هم شاهد سناریو تکراری افزایش ...
نوسان مجدد در بازار آهن‌آلات ساختمانینوسان مجدد در بازار آهن‌آلات ساختمانی

آهن‌پرایس- بازار آهن طی 10 روز گذشته روندی کاهشی به خود گرفته بود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته باز هم شاهد سناریو تکراری افزایش قیمت بودیم.

با توجه به حجم معاملات و میزان تقاضا در بورس کالا، این افزایش قیمت ها بی اساس است و توجیه چندانی ندارد. اگرچه تعلل بورس کالا در عرضه برخی از مقاطع از جمله پروفیل موجب نارضایتی تولیدکنندگان شده است اما در کنار این موضوع نیز عدم تسهیل شرایط عرضه و تقاضا برای مصرف کننده نهایی، بازار را به چالش کشیده است.

آمارها حاکی از آن است که از یکسو جو روانی بازار با افزایش نرخ دلار بار دیگر وارد فاز صعودی شده است و از سوی دیگر مشکلات حمل و نقل محموله ها مشکلات زیادی برای تولیدکننده و مصرف کننده نهایی ایجاد کرده است. این در شرایطی است که هیچ تغییر خاصی در شرایط صادراتی و تقاضای داخلی رخ نداده است و توجیهی مناسبی برای مشکلات حمل و نقل وجود ندارد.

وضعیت بازار آهن به گونه ای شده است که یا رشد قیمت و یا کاهش نرخ را طلب می کند و این نوسانات طی سالهای گذشته نیز در بازار وجود داشت اما در حال حاضر با توجه به رشد قیمت دلار، ثبات قیمت ها شکننده شده و نمی توان آمار دقیقی از روند فعلی بازار ارائه داد.

کارشناسان و فعالان بازار فولاد و آهن بر این باورند که اختلاف قیمتی بین قیمت های داخلی و بین المللی بسیار زیاد است و همین سیگنال ها موجب افزایش قیمت آهن آلات می گردد. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که اگر فاز التهاب قیمتی به هر دلیل در بازار ادامه دار باشد، با چهره ی جدید از بازار مواجه خواهیم شد که احتمال رشد شدید تر قیمت ها و نوسان بی وقفه آن را در پی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها