کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر آنچه از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باید بدانیم


کد خبر : ۵۴۱۵۴جمعه، ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱:۲۸۱۲۲۳۵ بازدید

رای دهندگان آمریکایی در حالی روز ششم نوامبر (15 آبان) به پای صندوق های رای خواهند رفت که از انتخابات میان دوره ای ...
هر آنچه از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باید بدانیمهر آنچه از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باید بدانیم

یورونیوز در گزارشی نوشت: رای دهندگان آمریکایی در حالی روز ششم نوامبر (15 آبان) به پای صندوق های رای خواهند رفت که از انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از حساس ترین رای گیری ها در میانه دوره ریاست جمهوری ایالات متحده طی دهه های اخیر یاد می شود.

دموکرات ها پس از ناکامی در جلوگیری از تائید برت کاوانا، گزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان قاضی دیوان عالی اکنون به پیروزی در انتخابات میان دوره ای امید بسته اند. تائید برت کاوانا به عنوان عضو دیوان عالی آمریکا باعث شد که محافظه کاران اکثریت را در عالی ترین نهاد قضایی آمریکا به دست آورند. از ۹ قاضی دیوان عالی ایالات متحده اکنون پنج نفر نزدیک به محافظه کاران و چهار نفر نزدیک به لیبرال ها هستند.

دموکرات ها پس از شکست در مجادله بر سر تائید برت کاوانا بر لزوم مشارکت رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای تاکید زیادی کرده اند.


اهمیت انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ آمریکا

انتخابات میان دوره ای در میانه هر دوره ریاست جمهوری (دو سال پس از آخرین انتخابات ریاست جمهوری و دو سال پیش از رای گیری بعدی) برگزار می شود. در جریان این انتخابات تمام اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم اعضای مجلس سنا انتخاب می شوند.

دوره نمایندگی اعضای مجلس نمایندگان دو سال خواهد بود. این در حالی است که یک سوم از اعضای سنا برای یک دوره شش ساله انتخاب می شوند.

همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات میان دوره ای مشارکت نسبتا ضعیف رای دهندگان در انتخابات بوده است. دلیل عدم مشارکت گسترده واجدان شرکت در انتخابات عدم علاقه آنها به رای گیری میان دوره ای است. این در حالی است که اغلب رای دهندگان علاقه بیشتری برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهند.

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بیش از پیش به فضای دو قطبی در عرصه سیاسی آمریکا دامن زد.

در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۴ تنها ۳۶.۴ درصد واجدان شرکت در انتخابات در رای گیری شرکت کردند.

هیچ کدام از موضوعات مطرح شده در انتخابات میان دوره ای امسال به موضوع غالب کارزار انتخاباتی تبدیل نشده است. این در حالی است که آمار ثبت نام رای دهندگان برای شرکت در انتخابات میان دوره ای امسال از اشتیاق گسترده آنها برای شرکت در انتخابات حکایت دارد.

رای گیری روز شش نوامبر اولین فرصت برای دموکراتها خواهد بود تا موازنه قوا در واشنگتن را پس از انتخاب دونالد ترامپ به سود خود تغییر دهند. آنها در انتخابات مجلس سنا با شرایط دشواری روبرو هستند زیرا باید از کرسی خود در ۱۰ ایالتی دفاع کنند که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالتها پیروز شد. با این حال با توجه به تفاوت اندک شمار اعضای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنا امکان کسب اکثریت از سوی دموکراتها وجود دارد.

جمهوریخواهان هم اکنون با ۵۱ کرسی در برایر ۴۹ کرسی اکثریت را در مجلس سنا در اختیار دارند.

رای دهندگان آمریکایی علاوه بر انتخاب اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم سناتورها، فرماندار ۳۶ ایالت را نیز انتخاب خواهند کرد.


بخت پیروزی کدام حزب بیشتر است؟

پیش بینی ها از نتیجه انتخابات میان دوره ای حاکی است که جمهوریخواهان به احتمال ۸۱ درصد کنترل مجلس سنا را حفظ خواهند کرد. این در حالی است که احتمال پیروزی دموکراتها در انتخابات مجلس نمایندگان ۷۷.۵ درصد تخمین زده می شود.

جمهوریخواهان هم اکنون ۲۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند. در مقابل دموکراتها ۱۹۳ کرسی را به خود اختصاص داده اند.

در صورتی که هر کدام از دو حزب ۵۰ کرسی در مجلس سنا کسب کند اکثریت با جمهوریخواهان خواهد بود. براساس قانون اساسی آمریکا معاون رئیس جمهوری رئیس مجلس سنا است. او هنگامی که آراء در این مجلس مساوی باشد حق رای پیدا می کند. به این ترتیب مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در صورت تساوی آراء در مجلس سنا می تواند همچنان به جمهوریخواهان برای مقابله با دموکراتها کمک کند.

این امر به این معناست که دموکراتها برای کسب اکثریت باید علاوه بر حفظ کرسی های فعلی خود در مجلس سنا کنترل دو کرسی جمهوریخواهان را نیز در اختیار بگیرند.

از میان نامزدهای مطرحی که سرنوشت سیاسی آنها در انتخابات میان دوره ای مشخص خواهد شد می توان به تد کروز، سناتور ایالت تگزاس اشاره کرد. ایالت تگزاس طی ۲۵ ساله گذشته سناتور دموکرات نداشته است. نتیجه نظرسنجی ها نشان میدهد که تد کروز با اختلاف شش درصد از حریف دموکرات خود پیشی گرفته است.

تد کروز در سال ۲۰۱۶ در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه شرکت کرد اما شکست خورد.

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست که از او به عنوان یکی از بختهای حزب دموکرات برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ یاد می شود نیز در انتخابات میان دوره ای باید از کرسی خود در مجلس سنا دفاع کند. پیش بینی می شود او به راحتی بتواند کرسی خود را حفظ کند.

این در حالی است که رقابت انتخاباتی برای کسب کرسی مجلس سنا از ایالتهای نوادا، ایلینوی، نیوجرسی، کارولینای شمالی و کالیفرنیا بین نامزدهای دو حزب فشرده است.


موضوعات مطرح در کارزار انتخاباتی

مهاجرت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنگام آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ وعده داد که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی موضوع اصلی کارزار انتخاباتی اش خواهد بود.

او پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهوری نیز با مواضعش در قبال مهاجران خبرساز شد. دونالد ترامپ فرمانی مهاجرتی صادر کرد که اتباع برخی از کشورها را از ورود به خاک آمریکا منع می کرد.

وی همچنین بر لزوم ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک تاکید کرده است. رئیس جمهویر آمریکا اخیرا نیز با سیاست جدایی فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان خبرساز شده بود.

دموکرات ها در کارزار انتخاباتی خود بر دفاع از افرادی که تحت تاثیر سیاستهای مهاجرتی دونالد ترامپ قرار گرفته اند تمرکز کرده اند.


اقتصاد

در مقابل جمهوریخواهان بر روی بهبود آمارهای اقتصادی تمرکز کرده اند. نرخ بیکاری در آمریکا به تنها ۳.۷ درصد رسیده است.

نظرسنجی ها حاکی است که رای دهندگان به جمهوریخواهان ۹ درصد بیشتر از دموکرات ها برای سیاستگذاری در عرصه اقتصادی اطمینان دارند.


بیمه درمانی

ارائه خدمات درمانی همچنان بعد از سالها بحث و سیاستگذاری یکی از موضوعات اصلی کارزار انتخابات میان دوره ای آمریکا است. جمهوریخواهان در صورت حفظ اکثریت خود در کنگره می توانند برنامه خدمات درمانی تصویب شده در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین را لغو کنند.

این در حالی است که نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد رای دهندگان آمریکایی به دموکراتها بیش از جمهوریخواهان برای سیاستگذاری در عرصه خدمات درمانی اعتماد دارند.


بررسی نتایج و پیامدهای احتمالی انتخابات

دموکراتها برای در اختیار گرفتن کنترل مجلس نمایندگان باید تعداد کرسی های خود را ۲۳ کرسی افزایش دهند. آنها در این صورت می توانند فرایند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کنند. برخی از اعضای حزب دموکرات هشدار داده اند که در صورت کسب اکثریت در مجلس نمایندگان روند استیضاح برت کاوانا را آغاز خواهند کرد.

این تهدیدها می تواند منجر به بسیج رای دهندگان هر دو حزب برای شرکت در رای گیری شود.

دونالد ترامپ این هفته در یک گردهمایی انتخاباتی در مورد احتمال استیضاح خود گفت: «هفته گذشته [دموکراتها] می گفتند استیضاح می کنیم! من باید اولین نفری باشم که خواهد رفت، اینطور نیست؟ این در حالی است که ما مرتکب اشتباهی نشده ایم جز اینکه یکی از بزرگترین اقتصادهای تاریخ جهان را ایجاد کرده ایم.»

در صورتی که جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در کنگره شوند دموکراتها برای تغییر موازنه قوا در واشنگتن باید منتظر سال ۲۰۲۰ باشند.

تاکنون هیچ کدام از اعضای مطرح حزب دموکرات قصد خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را به طور رسمی اعلام نکرده است.

این در حالی است که از سال ۱۹۹۲ تاکنون همه روسای جمهوری آمریکا موفق به انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری شده اند. جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) آخرین رئیس جمهوری بود که نتوانست برای دومین بار به سمت ریاست جمهوری انتخاب شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها