کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نحوه تميزكردن رينگ هاي آلومينيومي خودرو


کد خبر : ۵۴۰۸پنجشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹:۵۳۵۴۳۱۲ بازدید

اگر شما صاحب اتومبيلي با رينگ اسپرت آلومينيومي هستيد حتماً با مشکلات متعددي كه در تميز و براق نگه داشتن اين قبيل رينگها وجود دارد آشنايي داريد. رينگهاي آلومينيومي ...
نحوه تميزكردن رينگ هاي آلومينيومي خودرونحوه تميزكردن رينگ هاي آلومينيومي خودرو

اگر شما صاحب اتومبيلي با رينگ اسپرت آلومينيومي هستيد حتماً با مشکلات متعددي كه در تميز و براق نگه داشتن اين قبيل رينگها وجود دارد آشنايي داريد. رينگهاي آلومينيومي همان قدر كه ميتوانند براق و زيبا به نظر بيايند و به اتومبيل جلوه خاصي بدهند، در صورت كدر و كثيف شدن ميتوانند به طور معكوس عمل كنند. مشكل اصلي اين رينگها، اكسيده شدن سطح خارجي آلومينيوم است كه رينگ را كدر كرده و باعث ميشود كهنه به نظر بيايد. در ادامه نكاتي كه به تميز و براق نگه داشتن رينگ هاي آلومينيومي كمك ميكند می پردازیــم.


1. در درجه اول براي تميز كردن رينگ، بهتر است هر از چند گاهي چرخ را باز كرده و شروع به تميز كردن كنيد. این کار باعث میشود که دسترسی به قسمتهای داخلی رینگ آسانتر شده و بتوانید راحتتر آن را تمیز کنید. همچنين قسمتهاي قابل جدا شدن از رينگ مانند والو، سرپوش وسط و ... را جدا كنيد، چرا که ممکن است این قسمتها به مواد شیمیایی که برای شستوشو به کار میروند واکنش نشان داده و آسیب ببینند، همچنین این کار باعث میشود فضای شستوشو کمتر شود. قبل از شروع کار از سرد بودن رینگ مطمئن شوید، هرگز رینگی را که در اثر ترمز، تابش نور خورشید و ... گرم شده است را نشویید و صبر کنید تا سرد شود.

2. قسمتهاي داخلي رينگ و بخشهايي از آن كه در عمق قرار گرفته اند، معمولاً با تركيبي از گريس، پسماندها و گردهاي حاصل از ترمزهاي پياپي و گرد و خاك محيط بسیار سياه و كثيف ميشود. ماندگاري اين سياهي به قدري است كه حتي با شامپوي مورد استفاده در كارواشها و فشار شديد آب نيز به طور كامل از بين نميرود. به همين علت بايد از اسپري ها و ژله اي مخصوصي كه براي اين كار در نظر گرفته شده اند استفاده شود. قبل از استفاده از اين قبيل پاككننده ها دقت كنيد كه در مواد تشكيل دهنده آنها از آمونياک و اسيد استفاده نشده باشد. در غير اين صورت ممكن است در نگاه اول نتيجه خوبي حاصل شده و رينگ شما از روز اول هم براقتر جلوه كند ولي در واقع اين مواد سطح خارجي رينگ را در خود حل كرده و باعث اكسيده شدن سريعتر در آلومينيوم ميشود. برای فهمیدن این موضوع به برچسب روی اسپری توجه کنید و مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید.

3. در مرحله بعد رينگ را با استفاده از شامپوي مخصوص اتومبيل با آب نيمه گرم بشوييد. سعي كنيد كف شامپو مدت كوتاهي بر روي رينگ باقي بماند. به هيچ وجه از شوينده هاي خانگي مانند مايع ظرفشويي، شامپوي فرش و ... استفاده نكنيد چون باعث كدر شدن سطح رينگ شده و همچنين جاي دستمال بر روي آن باقي ميماند.

4. در صورت استفاده از برس، حتماً از برسهاي مخصوص همين كار استفاده كنيد. اين برسها نرم هستند و بر روي رينگ خط و زدگي به جا نمي گذارند. هنگام شست وشوی رینگ، سطح خارجی آلومینیوم در اثر مواد پاک کننده به صورت موقت، کمی نرم و حساس میشود و در صورت برخورد با اجسام زبر آسیب می بیند.

5. معمولاً بعد از اتمام شست وشو مي بينيم كه هنوز در لابه لاي پره هاي رينگ سياهي وجود دارد. اين سياهي همان گريس مخلوط با خاك است. در صورتي كه جانب احتياط را رعايت نكنيد، كشيدن دستمال ممكن است به ذرات ريز موجود در آن اجازه دهد، خطي دلخراش بر روي رينگ ايجاد كنند. بهترين روش براي تميز كردن اين قسمت ها، استفاده از واكس هاي مخصوصي است كه وظيفه تميز كردن گريس را بر عهده دارند. ممكن است مجبور شويد چندين بار از اين واكس استفاده كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد. دقت كنيد كه حتماً از يك پارچه لطيف براي ماليدن واكس بر روي رينگ استفاده كنيد.

6. در نهايت رينگ را با آب گرم بشوييد تا كاملاً از مواد پاك شود. پس از اينكه رينگ كاملاً خشك شد آن را پوليش كنيد. براي پوليش كردن بهتر است از پارچه هاي ابريشمي استفاده كنيد و به هيچ وجه بیش از حد از مواد براق کننده استفاده نکنید. توجه داشته باشید که عمل پولیش کردن را با حداقل مواد و حداکثر مالش پارچه انجام دهید. همچنین دقت کنید تا همه جای رینگ به طور یکنواخت و به یک اندازه پولیش شود، در غیر این صورت نتیجه مطلوب حاصل نمیشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها