کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای بخشنامه معامله صرافان در کانال 10 هزار تومانی


کد خبر : ۵۳۹۹۸دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۲۹۱۳۲۴۱ بازدید

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه بخشنامه معامله در کانال ده هزار تومانی از سوی صرافی ها را کانون ابلاغ کرده، گفت: کف قیمت را بانک ...

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه بخشنامه معامله در کانال ده هزار تومانی از سوی صرافی ها را کانون ابلاغ کرده، گفت: کف قیمت را بانک مرکزی تعیین کرده است.

ترکاشوند در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: وظیفه صرافها در دنیا تبدیل واحد پول یک کشور به سایر پولها است ولی بعد از انقلاب صرافها وظایف بانکی خود را به عهده سایر دستگاهها گذاشت و به حل چالش ها و نقل و انتقال پول پرداختند.  

دبیرکل کانون صرافان افزود: امسال دو برهه زمانی قبل از بیست و یک فروردین و بعد از آنرا داشتیم که قبل از فروردین کارها به روال انجام می شد اما با گزارش اشتباه به دولت از عملکرد صرافان، تصمیم گرفته شد که افرادی که به عنوان مسئولان رشد قیمت معرفی شدند چهار ماه کار نکنند، در نتیجه اتفاقات خاصی رخ داد و بازار شفاف به زیرزمینی تبدیل شد و خرید و فروش از طریق سنا به دلالی ها رفت و پس از چهارماه با تغییر رییس کل بانک مرکزی نگاه واقع گرایانه رخ داد.

وی افزود: داریم پله پله حرکت که به قبل فروردین برگردیم چراکه الان به سرفصل خدماتی محدود شد و الان بخشنامه های بانک مرکزی موانع ایجاد شده را داریم رفع می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره بخشنامه اخیر برای معامله در کانال ده هزارتومان گفت: بخشنامه معامله در کانال ده هزار تومان از سمت ما ابلاغ شد و مبنای آن به زمانی برمی گشت که بیشترین زیان را در نوسانات بازار ارزهای خانگی می کنند و افراد حرفه ای زیان نمی دهند و آن زمان بانک مرکزی به بانک ملی و بانکها دستور داد تا کف قیمت را تعیین کند و در آن کانال معامله کنند؛ کفی بود که از سمت بانک مرکزی اعلام شد و ما نیز به صرافها دستور دادیم به سمت تعادل حرکت کنند.

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه بخشنامه معامله در کانال ده هزار تومانی از سوی صرافی ها را کانون ابلاغ کرده، گفت: کف قیمت را بانک مرکزی تعیین کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی صرافان در بازار ارز نمی فروشند گفت: با توجه به اینکه صرافان اکنون هیچ گونه ارزی از دولت و بانکها نمی گیرند، ممکن است در روزهایی مردم با این جمله مواجه شوند که ارز ندارند؛ چراکه به هر میزان ارز داشته باشند می توانند  فروش داشته باشند.

ترکاشوند گفت: دستوری که بانک مرکزی برای تعیین کف قیمتی داده برای جلوگیری از ضرر و زیان مردم بود؛ این بخش از بازار که از سوی صرافی تامین ارز می شود کوچک است و بخش عمده از سامانه نیما تامین ارز می شود.

وی افزود: ورود شعب ارزی بانکها به معامله ارزی می تواند به تعادل بیشتر بازار کمک کند. این در حالی است که در ایران نرخ قابل پیش بینی نیست چراکه مباحث فرهنگی و سیاسی در یک سیستم به هم پیچیده بر روی ارز تاثیرگذار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها