کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش عرضه پروفیل در بورس کالا


کد خبر : ۵۳۹۶۱یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۲۹۱۰۹۷ بازدید

میزان معاملات پروفیل در بورس کالا به اندازه ای محدود شده است که می توانیم این بازار را یکی از مسکوت ترین بازارهای فولادی در بورس ...

آهن‌پرایس- میزان معاملات پروفیل ها در بورس کالا به اندازه ای محدود شده است که می توانیم این بازار را یکی از مسکوت ترین بازار های فولادی در بورس کالا معرفی نماییم. آخرین عرضه این محصول به اواخر مرداد ماه باز می گردد و پس از این تاریخ دیگر هیچ عرضه ای در بازار قوطی پروفیل در بورس کالا به ثبت نرسیده است.

کاهش میزان عرضه قوطی پروفیل ها به اندازه ای است که تمامی محصولاتش تنها در یک جدول قرار گرفته است و دیگر نیازی به ترسیم نمودار نمی باشد. همچنین در سال ۹۷ میزان عرضه پروفیل ها در بورس کالا حدود هشت هزار و ۵۳۶ تن بوده است. این در حالی است که برای لوله از ابتدای سال هیچ عرضه ای به ثبت نرسیده است. با توجه به قوانین وزارت صمت مبنی بر الزام عرضه تولیدات از مواد اولیه و محصولات میانی، باید عرضه هایی چندین برابر بیشتر از میزان فعلی به ثبت می رسید که این مهم رخ نداد.

این میزان عرضه در بورس کالا همان عرضه قطره چکانی می باشد که در شرایط فعلی برای تداوم روند کاهش قیمت ها باید از این عرضه ها جلوگیری نمود. چرا که در شرایط فعلی بازار بشدت نیازمند این گروه کالا ها می باشد. در شرایطی که الزام به عرضه در بورس کالا وجود دارد و تولیدکننده میلگرد که شمش خود را از بورس تهیه کرده‌است در حال عرضه محصولاتش می باشد، عدم عرضه پروفیل ها در بورس کالا موجب شده تا شائبه ای بوجود آید که ساده ترین آن مقاومت در برابر کاهش قیمت ها در بورس کالاست. بدین معنی که کارخانه های تولید کننده این محصول با عدم عرضه کافی در بورس کالا، موجب خواهند شد تا روند کاهش قیمت ها به کندی پیش رود.

این اتفاق را باید جدی گرفت، چراکه در شرایط فعلی مواد اولیه صنایع لوله و پروفیلبا نرخ های دستوری در بورس تعیین می شود و در حال حاضر زمان تحویل آن فرارسیده و از هم‌اکنون باید انتظار عرضه لوله و پروفیل را داشت. این در شرایطی است که طبق اطلاعات بدست آمده، آخرین عرضه پروفیل در بورس کالا ۱۷ مردادماه سال جاری بوده است. به عبارتی قریب به ۲ ماه هیچ عرضه‌ای از این گروه کالایی در بورس به ثبت نرسیده است. عدم عرضه این کالا با فرض الزام قانونی و نیاز بازار و خرید مواد اولیه از مواردی است که دنیایی ابهام را در بطن خود مخفی کرده و تنها چیزی که این ابهامات را برطرف می‌کند حجم عرضه کافی در بورس کالاست که منافع همه را در بر دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها